اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 13 ارديبهشت 1394 / کد مطلب: 9793 / نظرات: 0


سبحانی فر/ رشد اقتصادی و اشتغالزایی در گرو حمایت مسوولان از سرمایه گذاران است


 عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: برای رسیدن به رشد اقتصادی و اشتغالزایی مسوولان باید از سرمایه گذاران در صنعت و تولید حمایت کنند.
 رمضانعلی سبحانی فر در جمع کارگران نمونه سبزوار افزود: ثمره سرمایه گذاری در بخش تولید و صنعت، رشد اقتصادی مطلوب و اشتغالزایی است.

وی با بیان اینکه زیرساخت های لازم برای سرمایه گذاری در بخش صنعت و تولید در سبزوار فراهم شده است، آزاد راه حرم تا حرم، راه آهن و فرودگاه را از جمله زیرساخت های مزبور دانست.

وی اظهار کرد: در چند سال گذشته به دلیل عدم برنامه ریزی درست رشد اقتصادی کشور منفی بود که در دولت تدبیر و امید با برنامه ریزی و مدیریت بر منابع مالی رشد اقتصادی منفی به مثبت تبدیل شد.

نماینده مردم شهرستان های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در مجلس شورای اسلامی کارگران را به عنوان سربازان جنگ اقتصادی عنوان کرد و گفت: شاخص توسعه یافتگی رشد اقتصادی است و رشد اقتصادی بدون حضور کارگران در چرخه اقتصاد اتفاق نمی افتد.

سخنگوی فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از مشکلات کشور بیکاری است که این مشکل در سبزوار بیشتر دیده می شود افزود: تلاش خواهیم کرد تا اواخر سال جاری اشتغال این شهرستان در بخش صنعت را افزایش دهیم.

سبحانی فر ادامه داد: سالهای گذشته در بخش صنایع سبزوار حدود یکهزار و 500 نفر اشتغال داشتند که این تعداد با برنامه ریزی مناسب به سه هزار نفر افزایش خواهند یافت.

وی کارگاههایی همچون بسته بندی مواد غذایی، داروسازی طاها، سیمان فرجاد، فولاد، خوراک دام و لبنیات را از جمله فرصت های مناسب سبزوار برای اشتغالزایی عنوان کرد.

وی همچنین با اشاره به پایان ساخت بیمارستان حشمتیه سبزوار با هزینه حدود 800 میلیارد ریال گفت: مجوز استخدام 350 نفر در این بیمارستان اخذ شده است.

وی به تحریم های دشمنان علیه ایران اشاره کرد و افزود: تیم مذاکره کننده ایران به ابرقدرت ها ثابت کرد که گفتار آنان واهی و بی اساس است و اجماع جهانی آنان فرو ریخت.

وی اظهار کرد: امروز جامعه جهانی و کشورهای 1+5 حقانیت ایران را پذیرفته اما باید در این مسیر تلاش مضاعف انجام دهیم و باور داشته باشیم که صرفا با برداشتن تحریم ها رشد اقتصادی محقق نمی شود.

سخنگوی فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به پیگیری های دولت در زمینه حقوق کارگران و کارفرمایان افزود: انتظار داریم در جامعه کارگری شاهد قراردادهای سفید امضا و قرارداد موقت از سوی کارفرمایان نباشیم.

سبحانی فر ادامه داد: کارگر باید امنیت شغلی داشته باشد تا بدون تشویش و با آسودگی خاطر کار و فعالیت داشته و به عنوان نیرویی کارآمد نقش تاثیرگذار خود در توسعه را ایفا کند.

معاون مدیرکل و رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی سبزوار نیز در این مراسم گفت: اینک روند تقاضای کار بیشتر به سوی قشر تحصیل کرده است.

عقیل مختاری افزود:در حوزه اشتغال این شهرستان سال گذشته یکهزار و 546 نفر درخواست اشتغال دادند که از این تعدا یکهزار و 340 نفر از طریق مراکز کاریابی معرفی شدند.

وی اظهار کرد: جویندگان کار با مدرک کمتر از دیپلم در سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن 32 درصد کاهش داشته است.

وی گفت: طبق آمار جویندگان کار در این شهرستان با مدرک تحصیلی دیپلم 15 درصد و با تحصیلات دانشگاهی 19 درصد افزایش داشته است.

مختاری با بیان اینکه دولت یازدهم در زمینه مسائل کارگری دورنمای روشنی ترسیم کرده و به این بخش توجه ویژه دارد افرود: با این رویکرد امسال برای اولین بار حقوق و دستمزد کارگران بیشتر از نرخ تورم و به میزان 17 درصد افزایش یافت.ایرنا





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.