اخبار سبزوار پيام : علمی وآمو..


اخبار » علمی وآمو.. / تاریخ خبر: 9 ارديبهشت 1394 / کد مطلب: 9786 / نظرات: 0

معاون وزیر آموزش و پرورش:


برنامه درسی زبانهای خارجی با رویکرد ارتباطی تهیه شده است


برنامه درسی زبانهای خارجی با رویکرد ارتباطی تهیه شده است  معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: در حوزه آموزش زبان های خارجی برنامه تقویت و ارتقای مهارت های گفتاری و شنیداری با رویکرد ارتباطی و بر مبنای سند تحول و برنامه درسی ملی تهیه شده است.
برنامه درسی زبانهای خارجی با رویکرد ارتباطی تهیه شده است.

علی زرافشان روز چهارشنبه در نخستین همایش ملی آسیب شناسی آموزش زبان های خارجی در ایران که در سبزوار برگزار شد افزود: در برنامه درسی ملی در حوزه آموزش زبان های خارجی اهداف، کارکردها و پیامدهای آموزش در این حوزه تعریف شده است.

وی اظهار کرد: برای ارتقای آموزش در حوزه زبان های خارجی در پایه هفتم و هشتم دوره اول متوسطه هسته آموزشی ایجاد کرده و تنها به کتاب اکتفا نکرده ایم.

وی ادامه داد: در این زمینه تربیت و تامین نیروی انسانی مورد نیاز را با آموزش کوتاه مدت معلمان و دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان تامین می کنیم.

زرافشان گفت: محتوای آموزشی جدید به صورتی تعریف شده که دانش آموزان بتوانند یکی از زبان های خارجی را از بین زبانهای خارجی متعدد انتخاب کنند.

وی افزود: آموزش زبان خارجی در مدارس اینک محدود به زبان انگلیسی است که این از چالش های این حوزه می باشد.

وی عدم استمرار آموزش را یکی دیگر از چالش های حوزه زبان های خارجی دانست و گفت: در اغلب کشورها آموزش زبان های خارجی از دوره ابتدایی و پیش دبستانی آغاز می شود اما شروع دیرهنگام و کافی نبودن ساعات درسی از جمله مشکلات این حوزه در کشور ما است.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش ابراز امیدواری کرد این همایش سنگ بنای مفیدی باشد برای ورود علاقه مندان به این حوزه و به ارتقای کیفیت آموزش زبان های خارجی کمک کند.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.