اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 2 ارديبهشت 1394 / کد مطلب: 9762 / نظرات: 0

معاون استاندار خراسان رضوی


دولت توجه ویژه ای به حوزه سلامت و درمان دارد


دولت توجه ویژه ای به حوزه سلامت و درمان دارد سبزوار پیام - معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار گفت : دولت یازدهم توجه و نگاه ویژه ای به حوزه سلامت و درمان دارد .

به گزارش"سبزوار پیام" به نقل از ایرنا ، احمد برادران در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی سبزوار اظهار کرد: یکی از اولویت های دولت تدبیر و امید بحث سلامت و بهداشت مردم می باشد که انصافا در این مدت کارهای بسیار خوبی انجام شده است .

وی برلزوم توجه به پیشگیری و خود مراقبتی تاکید و افزود: همه دستگاههای اجرایی و فرهنگی شهرستان بایستی برای فرهنگ سازی خود مراقبتی تلاش کنند و این موضوع را جدی بگیرند.

برادران افزود: پیشگیری از بیماری ها تلاش همگان را می طلبد و همه مسوولان باید دست به دست هم دهیم و برای پیشگیری بیماری ها برنامه ریزی کنیم .

فرماندار سبزوار از مسوولان خواست تا در اماکن عمومی نظیر پارکها بستر مناسبی را برای اندازی گیری فشار خون ،دیابت و ... فراهم کنند تا شهروندان از شرایط سلامت جسمی خودشان آگاه شوند.

برادران از مدیران تمام دستگاههای اجرایی ، ادارات ورزش و جوانان ، دانشگاهها ،آموزش و پرورش ،جامعه کارگری و ... هم خواست تا فرهنگ ورزش همگانی و صبحگاهی را در این شهرستان ترویج دهند .

وی به امکانات مراکز بهداشتی و درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار اشاره و گفت : تلاش می شود این شهرستان به عنوان یکی از قطب های سلامت شرق کشور تبدیل شود.

فرماندار سبزوار اهمیت افتتاح و راه اندازی رادیو تراپی ،بخش جراحی قلب باز ، بهسازی بخش شیمی درمانی ،رادیو لوژی دیجیتال ،بازسازی اورژانس ها و .... مراکز درمانی این شهرستان را در غرب خراسان رضوی تشریح کرد.

فرماندار سبزوار همچنین جمع آوری مواد دخانی نطیر قلیان در اماکن عمومی این شهرستان را برای ارتقای سلامت مردم مفید دانست و از دستگاههای ذیربط و اتاق اصناف خواست تا برای ارتقای سلامت مردم وظیفه قانونی خود را بنحو احسن انجام دهند.

معاون استاندار خراسان رضوی از اعضای کارگروه سلامت و امنیت غذایی و نیز مدیران دانشگاه علوم پزشکی سبزوار هم خواست تا برای کیفی کردن نشست های این کارگروه از نظرات اساتید دانشگاهها و نخبگان این شهرستان برای ارتقای سلامت جامعه استفاده شود.

فرماندار سبزوار بر تجهیز کشتارگاه نیمه صنعتی ، تسریع در تکمیل بیمارستان حشمتیه ، رفع مسائل بهداشتی برخی روستاها ، جلوگیری از بروز برخی بیماریهای واگیر و ضرورت کلاس های آموزشی تاکید کرد. 



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.