اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 2 ارديبهشت 1394 / کد مطلب: 9758 / نظرات: 0


شهرهای سبزوار، جوین و جغتای با کمبود 800 تخت بیمارستانی مواجهند



سبزوار پیام - رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: شهرستان های سبزوار، جوین و جغتای 800 تخت بیمارستانی دیگر نیاز دارند.

دکتر علیرضا مسلم روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: هم اکنون 600 تخت در بیمارستان های سبزوار، جوین و جغتای وجود دارد که این تعداد در پایان برنامه پنجم توسعه باید به یک هزار و 400 تخت برسد.

وی اظهار کرد: هر چند با راه اندازی بیمارستان 200 تختخوابی حشمتیه سبزوار در سال جاری بخشی از این کمبود رفع می شود ولی هنوز با حد مطلوب فاصله بسیار داریم.

وی گفت: تکمیل و همچنین آغاز ساخت 23 پروژه بهداشتی و درمانی در دستور کار امسال این دانشگاه قرار دارد.

دکتر مسلم پیشرفت فیزیکی بیمارستان حشمتیه سبزوار را 96 درصد اعلام کرد و افزود: برای ساخت این بیمارستان تاکنون 320 میلیارد ریال هزینه شده و اتمام آن 70 میلیارد ریال دیگر نیاز دارد.

وی با بیان اینکه تجهیز این بیمارستان نیز نیازمند 300 میلیارد ریال می باشد اظهار کرد: با قول مساعد مسوولان قرار است بیمارستان مزبور تا هفته دولت امسال تکمیل، تجهیز و به بهره برداری برسد.

وی همچنین از بهره برداری مراکز درمان بستر شهرستان های داورزن و خوشاب در سال جاری خبر داد و گفت: عملیات اجرایی مراکز درمان بستر شهرهای ششتمد و روداب سبزوار نیز منوط به تامین اعتبار است.

وی همچنین از اتمام عملیات اجرایی بلوک B پردیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار، اورژانس بیمارستان شهیدان مبینی، مراکز اورژانس نوباغ شهرستان جغتای و جزندر شهرستان جوین در سال جاری خبر داد.

وی با ارائه گزارشی از اقدامات سال گذشته دانشگاه علوم پزشکی سبزوار افزود: افتتاح رادیو تراپی و بخش جراحی قلب باز بیمارستان واسعی، بهسازی بخش شیمی درمانی این بیمارستان، شروع پروژه پزشکی هسته ای، تجهیز بیمارستان امداد شهید بهشتی به دستگاه رادیولوژی دیجیتال از جمله این اقدامات بوده است.

وی همچنین بازسازی اورژانس و بخش جراحی بیمارستان شهیدان مبینی، راه اندازی آزمایشگاه پاتولوژی بیمارستان واسعی، را ه اندازی کلینیک ویژه بیمارستان ها و راه اندازی کلینیک ویژه شماره دو را از دیگر اقدامات در این مدت عنوان کرد.

وی همچنین به اجرای موفقیت آمیز طرح تحول سلامت در سبزوار اشاره کرد و گفت: این شهرستان در دو بسته از هفت بسته حمایتی این طرح مقام برتر کشوری را کسب کرده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار افزود: با افزایش ماندگاری پزشکان در مراکز درمانی زیر پوشش این دانشگاه هم اکنون 55 پزشک در مراکز درمانی این دانشگاه مستقر هستند که به 11 پزشک دیگر نیازمندیم.

وی ادامه داد: هم اکنون 37 مرکز بهداشتی و درمانی و 193 خانه بهداشت در شهرستان های سبزوار، جوین، حغتای، خوشاب و داورزن زیرپوشش این دانشگاه فعالیت دارند.

به گفته وی 35 برنامه نیز طی هفته سلامت در سبزوار اجرا می شود که افتتاح پایگاههای بهداشت، برپایی ایستگاههای سلامت، برپایی نمایشگاه هفته سلامت، همایش ایمنی غذا و برگزاری دوره های آموزشی از جمله این برنامه ها هستند.

هم اکنون حدود 1600 دانشجو در چهار دانشکده پرستاری، مامایی، پزشکی، پیراپزشکی و بهداشت دانشگاه علوم پزشکی سبزوار مشغول تحصیل هستند.

همچنین سه بیمارستان در شهرستان سبزوار، یک بیمارستان در شهرستان جوین و یک بیمارستان در شهرستان جغتای زیرپوشش این دانشگاه می باشد./6



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.