اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 13 آذر 1393 / کد مطلب: 9726 / نظرات: 0


مديران مدارس استرس كنكور را به مقطع ابتدايي وارد نكنند


معاون مدير كل و مدير آموزش و پرورش سبزوار گفت: مديران مدارس استرس و نگراني آزمون كنكور را به مقطع ابتدايي وارد نكنند.
دكتر مرتضي بينش در جمع مديران مدارس شاهد در آموزشگاه مهندس كيانوش استيري با بيان اين مطلب افزود: با برگزاري مسابقات علمي مكرر، فرصت بازي و تفريح را از كودكان نگيريم.
وي ادامه داد: اقتضاي نياز دانش آموزان در سن ابتدايي اين است كه علاوه بر آموزش، مهارت هاي زندگي را از طريق بازي و سرگرمي دريافت نمايد.
اين مسؤول ادامه داد: متأسفانه آزمون هاي مكرر باعث مي شود تا فشارهاي روحي و رواني بر دانش آموزان حاكم شود.
مدير آموزش و پرورش سبزوار تعيين روزهاي امتحان بعد از هر تعطيلي را بزرگ ترين ضربه به دانش آموز بيان كرد و ادامه داد: متأسفانه اين موضوع باعث مي شود تا دانش آموز فرصت استفاده از تعطيلات خود را نداشته باشد.
وي تأكيد كرد: مديران مدارس حق ندارند بعد از روزهاي تعطيل براي دانش آموزان برنامه ي امتحان قرار دهند.
مدير آموزش و پرورش سبزوار با غير استاندارد خواندن آزمون هاي مكرر در مقطع ابتدايي تصريح كرد: تنها دو آزمون رسمي پايه هاي چهارم و ششم كه در تاريخ هاي اول بهمن و دهم ارديبهشت ماه سال آينده برگزار مي شود، قابليت اجرا در مدارس را خواهد داشت.
مرتضي بينش طبقه بندي دانش آموزان به صفات خوب و ضعيف را بزرگ ترين ضربه ي رواني به آن ها دانست و گفت: طبقه بندي دانش آموزان تأثير مستقيم بر شخصيت آنان خواهد داشت.
وي در ادامه از مدارس خواست تا طرح هاي سرود مدرسه، شهيد پ‍ژوهي و اجراي صبحگاه به زبان هاي رسمي دنيا از جمله زبان انگليسي را اجرايي نمايند.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.