اخبار سبزوار پيام : اجتماعی





اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 12 آذر 1393 / کد مطلب: 9722 / نظرات: 0

با حضور هزاران نفر از مردم و ورزشکاران :


پیکر زنده یاد استاد نقیب زاده در سبزوار تشییع شد


پیکر زنده یاد استاد نقیب زاده در سبزوار تشییع شد  پیکر پیشکسوت بین المللی ورزش پهلوانی و باستانی کشور، زنده یاد استاد 'سید حسن نقیب زاده' روز چهارشنبه در شهرستان سبزوار تشییع شد.
 
به گزارش ایرنا، پیکر مرحوم نقیب زاده با حضور هزاران نفر از اقشار مختلف مردم، مسوولان و ورزشکاران باستانی کار کشور، استان و شهرستان از مقابل ورزشخانه ذوالفقار سبزوار تا مصلای این شهر تشییع شد و در قطعه نام آوران به خاک سپرده شد.

مرحوم 'نقیب زاده'، مرشد برجسته کشور و شهریار یکی از محله های سبزوار دوشنبه شب بر اثر ایست قلبی دارفانی را وداع گفت.

استاد سید حسن نقیب زاده متولد سال 1329 در سبزوار و کارمند بازنشسته شهرداری این شهر بود و ریاست کمیته مدرسین انجمن مرشدان فدراسیون ورزش های زورخانه ای و پهلوانی و ریاست کمیته مرشدان استان خراسان رضوی را در کارنامه کاری خود داشت.

وی شهریور ماه امسال از سوی شهردار سبزوار به عنوان شهریار محله منطقه فیاض این شهر منصوب شد تا به مشکلات شهری این منطقه رسیدگی کند.

این مرحوم چهره ای آشنا برای علاقه مندان به ورزش، فردی خوشنام و از چهره های حماسه خوان صدا و سیما بود.

آخرین اجرای وی در نوروز امسال از طریق سیمای جمهوری اسلامی در برنامه مردان آهنین با ضرب زورخانه از شبکه سوم سیما پخش شد.

زنده یاد مرشد سید حسن نقیب زاده نسبت به ساخت زورخانه شخصی اهتمام داشته و علاوه بر مرشدی به تربیت مرشدان جوان و مدیریت زورخانه نیز می پرداخت.

این مرشد خوشنام سبزوار در دهه 60 با فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای همکاری داشته و در زمینه رتبه بندی مرشدان، داوری و تدوین قوانین و مقررات فعالیت داشت.






منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.