اخبار سبزوار پيام : اجتماعی





اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 9 آذر 1393 / کد مطلب: 9713 / نظرات: 0


10 میلیارد ریال برای مکانیزاسیون کشاورزی خوشاب اختصاص یافت



سبزوارپیام – مسوول تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی خوشاب گفت: 10 میلیارد ریال برای اجرای مکانیزاسیون کشاورزی در این شهرستان اختصاص یافت.

به گزارش"سبزوار پیام" به نقل از ایرنا ، رمضانعلی نصرآبادی افزود: تاکنون هفت میلیارد ریال از این مبلغ جذب شده است.

وی خواستار تخصیص تسهیلات بیشتر در این زمینه شد و اظهار کرد: امسال 64 نفر متقاضی دریافت تسهیلات خرید تراکتور و ادوات خاک ورزی حفاظتی در مجموع به مبلغ 48 میلیارد ریال به بانک عامل معرفی شده اند.

وی گفت: سال گذشته نیز 10 میلیارد ریال برای مکانیزاسیون کشاورزی این شهرستان تخصیص و جذب شد.

مسوول تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی خوشاب ادامه داد: هم اکنون این شهرستان با 13 هزار و 500 هکتار سطح زیرکشت از ضریب مکانیزاسیون 9 دهم اسب بخار (واحد ضریب مکانیزاسیون) در هر هکتار برخوردار است.

نصرآبادی با تاکید بر ارتقای ضریب مکانیزاسیون کشاورزی خوشاب افزود: با توجه به افزایش توان ماشین آلات و ادوات خاک ورزی حفاظتی این مهم موجب افزایش راندمان آب، کاهش تردد ماشین آلات در مزرعه و کاهش هزینه ها می شود.

وی گفت: مکانیزاسیون کشاورزی همچنین موجب احیای زمین های بایر، افزایش سطح زیرکشت، بهینه سازی عملیات و افزایش تولید در واحد سطح می گردد.

وی اظهار کرد: توسعه مکانیزاسیون در خوشاب توانسته است با کاهش نیروی کارگری و انجام به موقع عملیات کاشت ، داشت و برداشت، کاهش چشمگیر در هزینه ها و افزایش درآمد کشاورزان داشته باشد./6



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.