اخبار سبزوار پيام : سایر


اخبار » سایر / تاریخ خبر: 14 آبان 1390 / کد مطلب: 971 / نظرات: 5


پیگیری های دهیاری روستای بیزه برای حل مشکلات این روستا تا کنون نتیجه بخش نبوده است .


روستای بیزه یکی از روستاهای پر جمعیت بخش داورزن که از آن می توان به قطب تولید فلفل در بخش و شهرستان سبزوار یادکرد.

این روستا با قرار گرفتن در دل طبیعت جاذبه های طبیعی گردشگری مناسبی را برای گردشگران فراهم آورده است .

وجود دامنه های سرسبز و جویبارهای پر آب و از همه مهمتر درخت  سرو  هزار ساله این روستا که به "درخت گلی " معروف است زمینه های مناسبی برای حضور گردشگران فراهم می آورد

وجود امامزاده سید ابو الطالب و  قلعه هرموا که  قلعه‌ای زیر زمینی و دارای برجهای نگهبانی  بوده و  این قلعه هنگام هموار کردن زمین کشاورزی پیدا شده است.  ویا  غار اصحاف که  بین روستای کمیز و بیزه واقع شده، و   ارزش دیدن دارد. ویا  سنگ استرش تکه سنگ آتشفشانی  بزرگ که در نوع خودش در منطقه کمیاب است.     و آسیاب‌های آبی حاج سید علی سید کاظم  و برج اوشتگر را می توان از دیگر جاذبه های گردشگری این روستا عنوان کرد     

روستای بیزه با بیش از 350خانوار جمعیت در ارتفاعات شمالی بخش داورزن واقع شده است ولی به دلیل برخی ناملایمات مشکلات این روستا لاینحل مانده است .

دهیار این روستا در گفتگو باخبرنگار ما گفت : پیگیری های این دهیاری برای حل مشکلات این روستا  تا کنون نتیجه بخش نبوده است .

سید تقی هاشمی اصل با اشاره به قول مسئولان برای تامین اعتبار جهت اسفالت راه منتهی به روستا تصریح کرد: متاسفانه چند کیلومتر مانده به روستا  با توجه به کوهستانی بودن  دارای راهی سنگلاخی است که وضعیت نامناسبی به ورودی روستا داده است .

وی ادامه داد: مکاتبات فراوانی از سوی این دهیاری و شورای روستا با مسئولان بخش و شهرستا سبزوار برای اسفالت صورت گرفته   ولی هنوز نتیجه ای نداده است .

وی عبور خط 48 اینچ گاز از 10 کیلومتری این روستا را خاطر نشان شد و گفت : به زغم گازرسانی به روستاهای اطراف شهر داورزن اقدامی برای گازرسانی به این روستا صورت نگرفته است.

دهیار روستای بیزه با اشاره به اجرای ساخت و سازهای اصولی در سمت توسعه روستا خاطر نشان کرد: با گذشت 2 سال از درخواست انشعاب برق برای این خانوارها هنوز اقدامی از سوی شرکت برق صورت نگرفته است .

سید تقی هاشمی اصل با اشاره به وجود بیش از 60 کارگاه فلفل کوبی و تردد تجار برای خرید و فروش این محصول تصریح کرد : وضعیت جغرافیایی منطقه و عدم آنتن دهی مناسب تلفن های همراه مشکلی است که گریبانگیر اهالی این روستا شده است .

وی با اشاره به تاخیر در برگزاری همایش فلفل در منطقه اشاره کرد: همکنون این محصول به صورت فله ای در کارگاههای این روستا تولید و برای بسته بندی و صادرات ان به کشورهای حاشیه خلیج فاری و آسیای میانه به شهرهای بزرگ ارسال می گردد.

دهیار روستای بیزه اظهار امیدواری کرد تا با حل مشکلات این روستا روند کاهش جمعیت آن نیز معکوس شود.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


علی رضوی(مشهد) | ايميل
از تمامی عزیزانی که تو این سایت زحمت میکشند تشکر میکنم