اخبار سبزوار پيام : سایر


اخبار » سایر / تاریخ خبر: 14 آبان 1390 / کد مطلب: 969 / نظرات: 0


یک مسوول نسبت به عواقب خطرناك كشتار غيرمجاز دام در سبزوار هشدار داد


یک مسوول نسبت به عواقب خطرناك كشتار غيرمجاز دام در سبزوار هشدار داد  رييس شبكه دامپزشكي سبزوار نسبت به عواقب خطرناك كشتار غيرمجاز دام خارج از كشتارگاه و در معابر عمومي اين شهرستان در روز عيد قربان هشدار داد.
  
 
به گزارش خبرنگار ايرنا دكتر 'ولي الله جغتايي'  در گفت و گو با خبرنگاران تاكيد كرد : شهروندان در اين روز و ساير روزها از هرگونه ذبح دام در منازل و معابر عمومي خودداري كنند.

وي با بيان اينكه بيش از 800 نوع بيماري مشترك بين انسان و دام در كمين سلامتي جامعه است، افزود: سهل انگاري در امور بهداشتي و به ويژه كشتار دام در منازل و معابر، احتمال بروز برخي از اين بيماري‌ها از جمله تب خونريزي دهنده كريمه –كنگو(CCHF)، تب مالت و سياه زخم را افزايش مي‌دهد.

وي گفت: شهروندان مي توانند در روز عيد قربان براي جلوگيري از اين موارد ، آلودگي‌هاي زيست محيطي و ايجاد مخاطرات بهداشتي براي خود و ديگران از خدمات رايگان دامپزشكي در كشتارگاه بهره‌مند شوند.

دكتر 'جغتايي' افزود: همچنين گروه هاي هاي ويژه نظارت اعم از دامپزشك، كارشناسان، كاردان‌ها و تكنسين‌هاي بهداشت گوشت در قالب اكيپ‌هاي ثابت و سيار كنترل و نظارت ، در اين روز در سطح شهرستان فعال هستند.

وي گفت: شهروندان مي توانند در صورت ذبح دامهاي قرباني خود، براي بهره مندي از خدمات اين گروه ها با شبكه دامپزشكي سبزوار تماس بگيرند.

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.