اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 25 آبان 1393 / کد مطلب: 9681 / نظرات: 0

به ياد استاد محمدتقي شريعتي


10 واحد آموزشی در سبزوار بهره برداری شد


10 واحد آموزشی در سبزوار بهره برداری شد
سبزوار پيام - 10 واحد آموزشی با عنوان 'مجتمعهای آموزشی استاد محمدتقی شریعتی' روز شنبه طی مراسمی با حضورهمسر مرحوم دکتر علی شریعتی و جمعی از مسوولان و نیکوکاران در نقاط روستایی شهرستان سبزوار بهره برداری شد.

به گزارش"سبزوار پيام" به نقل از ايرنا ، مدیر آموزش و پرورش سبزوار در این مراسم گفت: تعلیم و تربیت به عنوان بهترین سرمایه گذاری و هنر در دنیا مطرح است.

'مرتضی بینش' افزود: تعلیم و تربیت فراهم کردن زمینه برای رشد همه جانبه بوده و از این رو آنچه خیرین در این بخش انجام می دهند به عنوان اثری ماندگار باقی می گذارند.

همسر مرحوم دکتر علی شریعتی نیز در این مراسم با تجلیل از خیرین مدرسه ساز بر توسعه و رفع کمبود فضاهای آموزشی تاکید کرد.

'پوران شریعت رضوی' همچنین از ابراز لطف مردم شهرستان سبزوار نسبت به خانواده شریعتی تقدیر کرد.

معاون توسعه و پشتیبانی مدیریت آموزش و پرورش سبزوار هم گفت: این 10 واحد آموزشی در روستاهای 'کهنه آب، باغجر، فسنقر، حارث آباد، استیر، رباط سرپوش، قلعه نو روداب، کلاته میرعلی و صالح آباد' این شهرستان ساخته و بهره برداری شده اند.

'حسن محرابی' افزود: این آموزشگاهها در مقاطع ابتدایی و متوسطه اول با هزینه شش میلیارد ریال از سوی خیرین جامعه یاوری و 10 درصد هزینه توسط مردم همین روستاها ساخته شد و تجهیزات آنها نیز از سوی اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس خراسان رضوی صورت گرفت.

وی همچنین گفت: 40 درصد مدارس شهرستان سبزوار فرسوده بوده و بیش از 40 سال قدمت دارند .

شهرستان سبزوار 48 هزار و 500 نفر دانش آموز دارد.

معاون توسعه و پشتیبانی مدیریت آموزش و پرورش سبزوار همچنین گفت:

سرانه فضای آموزشی در این بخش فقط 60 سانتیمتر است حال آنکه دانش آموزان برای رسیدن به همین فضاهای آموزشی باید مسیر سه تا چهار کیلومتری را طی کنند.

وی میانگین سرانه آموزشی در سبزوار را سه متر عنوان و بیان کرد: این شعرستان بر اساس استانداردهای کشوری در بخش متوسطه مشکلی ندارد ولی در مقطع راهنمایی و ابتدایی از میانگین استاندارد عقبتر است./6



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.