اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 25 آبان 1393 / کد مطلب: 9680 / نظرات: 0


کتابخوانی باید بعنوان یک فرهنگ دربین مردم نهادینه شود



سبزوارپيام – ، مدیر آموزش و پرورش سبزوار گفت: کتاب و کتابخوانی باید بعنوان یک فرهنگ در بین مردم نهادینه شود.

به گزارش "سبزوار پيام" به نقل از ايرنا ، مرتضی بینش در آیین نواختن زنگ کتاب و کتابخوانی و افتتاح نمایشگاه کتاب دبیرستان دخترانه فرهنگیان سبزوار افزود : معلمان باید به عنوان نیروهایی اثرگذار و فرهنگی اهمیت کتابخوانی را برای نسل دانش آموز بازگو کرده و آنان را به سمت و سوی این فرهنگ ارزشمند ترغیب کنند .

وی با بیان اینکه مدارس حداقل سه وظیفه حفظ ، انتقال و توسعه میراث فرهنگی را برعهده دارند ، افزود : بخش عمده ای از این سه وظیفه توسط کتاب ، مطالعه و اندیشه اتفاق می افتد.

بینش یان اینکه عمیق ترین و موثرترین شیوه انتقال میراث فرهنگی از نسل گذشته تا به امروز مکتوبات است ، اظهار کرد: انتظار داریم به اهمیت کتاب و ترویج فرهنگ کتابخوانی توجه بیشتر شود.

مدیر آموزش و پرورش سبزوار همچنین با اشاره به جایگاه کتابخوانی در فرهنگ دینی خطاب به دانش آموزان گفت: باید فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در بین دانش آموزان نهادینه شود .

بینش گفت : ضروری است که شیوه های درست کتابخوانی بین همه مردم بویژه دانش آموزان نهادینه شود و معلمان در این زمینه رسالت بزرگی برعهده دارند .

وی ادامه داد : معلمان آن قدر روی مطالب درسی و امتحانی تاکید کرده اند که متاسفانه لذت کتابخوانی از دانش آموزان گرفته شده که در این زمینه باید شیوه های کتابخوانی را هر چه بیشتر ترویج کنیم .

وی افزود: کتاب و کتابخوانی فقط منحصر به یک هفته نیست بلکه باید مانوس شدن با کتاب را در تمام ایام سال داشته باشیم .

وی به برنامه های هفته کتاب در سبزوار هم اشاره و گفت : نواختن زنگ کتاب در مدارس ، برپایی نمایشگاه های کتاب ، اهدا کتاب به آموزشگاه ها و تقدیر از کتابخوانان فعال آموزشگاه ها از جمله برنامه های این هفته است .

در این آیین که جمعی از مسوولان حضور داشتند ،400 جلد کتاب توسط ادارات کتابخانه های عمومی ، فرهنگ و ارشاد اسلامی ، آموزش و پرورش و شورای اسلامی سبزوار به کتابخانه آموزشگاه فرهنگیان این شهرستان اهدا شد .

همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی ،12نمایشگاه کتاب در 12 مدرسه شهرستان سبزوار برپا شده است./6




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.