اخبار سبزوار پيام : اجتماعی





اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 22 آبان 1393 / کد مطلب: 9669 / نظرات: 0


14 هزار نفر عضو فعال کتابخانه های عمومی سبزوار هستند



سبزوار پیام - رییس اداره کتابخانه های عمومی سبزوار گفت: 14 هزار نفر به عنوان عضو فعال از خدمات کتابخانه های عمومی این شهرستان بهره می برند.

به گزارش"سبزوار پیام" به نقل ار ایرنا ، زیبا باغانی افزود: سبزوار دارای 15 کتابخانه عمومی می باشد که هشت کتابخانه آن مشارکتی و هفت کتابخانه نهادی است.

وی گفت: شهرستان سبزوار از نظر تعداد کتابخانه های عمومی دارای رتبه دوم در استان خراسان رضوی است.

رییس اداره کتابخانه های عمومی سبزوار تعداد کتابهای موجود در 15 کتابخانه عمومی این شهرستان را حدود 200 هزار نسخه عنوان و بیان کرد: بر اساس افق 1404 می بایست به ازاء هر نفر چهار نسخه کتاب موجود باشد که این آمار هم اینک در سبزوار به ازاء هر نفر حدود یک کتاب است.

وی در خصوص فعالیت بخش کتاب کودکان در این کتابخانه ها نیز گفت: حدود 10 هزار نسخه کتاب ویژه کودکان در کتابخانه های عمومی سبزوار وجود دارد.

باغانی با اشاره به برنامه های قصه خوانی و فعالیتهای فرهنگی برای کودکان در این کتابخانه ها افزود: همچنین در تمام ایام سال عضویت کودکان تا قبل از ورود به مدرسه، در کتابخانه های عمومی سبزوار رایگان است .

وی در مورد برنامه های هفته کتاب نیز گفت: با همکاری سازمان پارکها در این هفته یکی از پارکهای شهر سبزوار به عنوان بوستان کتاب نامگذاری شده و تجهیزاتی برای مطالعه افراد در این مکان عمومی فراهم می شود.

رییس اداره کتابخانه های عمومی سبزوار افزود: همچنین با همکاری سازمان تاکسیرانی 'تاکسی کتاب' در سبزوار راه اندازی می شود که مرحله نخست آن این در تاکسیهای بی سیم اجرا خواهد شد.

وی همچنین از برگزاری سوگواره شعر عاشورایی طی هفته کتاب در سبزوار خبر و ادامه داد: در این سوگواره که همراه با اجرای تعزیه است علاوه بر سبزوار، شاعرانی از شهرستانهای جوین، جغتای، خوشاب و داورزن حضور دارند و آثار برتر این سوگواره نیز معرفی می شود.

مرکز شهرستان 320 هزار نفری سبزوار در فاصله 237 کیلومتری غرب مشهد واقع است. 50 هزار نفر از جمعیت این شهرستان را دانش آموزان تشکیل می دهند. /6



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.