اخبار سبزوار پيام : مذهبی


اخبار » مذهبی / تاریخ خبر: 19 آبان 1393 / کد مطلب: 9654 / نظرات: 0


149 مداح دارای کارت شناسایی در سبزوار فعال هستند



سبزوار پیام - معاون اداره تبلیغات اسلامی سبزوار گفت: 149 نفر مداح دارای مجوز و کارت شناسایی در این شهرستان فعال هستند.

به گزارش"سبزوار پیام" به نقل از ایرنا ، مهدی برغمدی افزود: 76 نفر از این مداحان را آقایان و مابقی را بانوان تشکیل می دهند.

وی گفت: هنوز روستاهای این شهرستان به صورت کامل تحت پوشش طرح شناسایی مداحان قرار نگرفته اند اما با اطلاع رسانی، همکاری شوراهای اسلامی و دهیاران مداحان همه روستاها تحت پوشش قرار می گیرند.

معاون اداره تبلیغات اسلامی سبزوار افزود: فعالیت مداحان منوط به داشتن کارت شناسایی است لذا کسانی که دارای کارت شناسایی نباشند مجوز فعالیت نیز ندارند.

وی در خصوص شناسایی و ساماندهی مداحان گفت: در این راستا کانون مداحان و شاعران آیینی سبزوار از هشت سال پیش زیر نظر اداره تبلیغات تشکیل شده است.

برغمدی همچنین با اشاره به برگزاری انتخابات کانون مداحان ادامه داد: 12 دی ماه آتی همزمان با سراسر کشور انتخابات دوره سوم کانون مداحان سبزوار برگزار می شود.

وی همچنین فقدان اطلاعات کافی و نداشتن منابع موثق برای مداحی را از جمله آسیبهای کنونی این حرفه ذکر و بیان کرد: برای رفع این مشکل مراکز آموزش مداحی در شهر سبزوار فعال است.

او گفت: در قالب گردهماییهای ماهانه، کلاس و کارگاههای آموزشی منابع جامع و موثق به مداحان معرفی و نکات و آموزشهای لازم توسط اساتید تدریس می شود./6



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.