اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 18 آبان 1393 / کد مطلب: 9652 / نظرات: 0


65 درصد مرغداری های داورزن نیازمند بهینه سازی هستند



سبزوار پیام - معاون مدیریت جهاد کشاورزی داورزن گفت: 65 درصد مرغداری های گوشتی این شهرستان نیازمند بهینه سازی هستند.

به گزارش"سبزوار پیام" به نقل از ایرنا ، عبدالله آرین ایرنا افزود: 145 واحد مرغداری گوشتی فعال با ظرفیت یک میلیون و 160 هزار قطعه جوجه ریزی در هر دوره در شهرستان داورزن فعال هستند که 35 درصد آنها بهینه سازی شده اند.

وی اظهار کرد: بهینه سازی واحدهای مرغداری تاثیر بسیار در کاهش هزینه ها و تلفات و افزایش بهره وری دارد.

وی با اشاره به کمبود تسهیلات در بخش بهینه سازی واحدهای مرغداری گفت: پرداخت تسهیلات با بهره اندک موجب می شود مرغداران بتوانند سریعتر نسبت به بهینه سازی واحدهای خود اقدام کنند.

آرین افزود: 40 واحد مرغداری در این شهرستان به دلیل مشکلاتی از قبیل عدم نقدینگی و کمبود سرمایه در گردش، غیرفعال شده اند.

وی نداشتن نقدینگی، کاهش قیمت گوشت مرغ، افزایش قیمت نهاده ها و ناچیز بودن مبلغ تعهدات بیمه در قبال خسارات وارده به واحدهای مرغداری را از جمله مشکلات مرغداران این منطقه عنوان کرد.

مسوول امور دام مدیریت جهاد کشاورزی داورزن ادامه داد: این شهرستان با تولید سالانه شش هزار و 960 تن گوشت مرغ پس از مشهد و سبزوار مقام سوم استان را دارد.

وی موقعیت جغرافیایی، جاده ترانزیتی و نیروی انسانی متخصص و با تجربه در بخش پرورش مرغ را از جمله توان بخش طیور شهرستان داورزن برشمرد.

وی همچنین با اشاره به وجود یک واحد پرورش بوقلمون با ظرفیت هشت هزار قطعه جوجه ریزی در هر دوره در داورزن گفت : این شهرستان دارای تولید سالانه 120 تن گوشت بوقلمون است./6



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.