اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 16 آبان 1393 / کد مطلب: 9643 / نظرات: 0

امام جمعه سبزوار:


ظلم ستیزی و احیا امربه معروف و نهی از منکر پیام های مهم عاشورا است


ظلم ستیزی و احیا امربه معروف و نهی از منکر پیام های مهم عاشورا است  امام جمعه سبزوار گفت: ظلم ستیزی ، احیای امر به معروف و نهی از منکر از پیام های مهم محرم ، صفر و عاشورا است .
 
به گزارش خبرنگار ایرنا ، حجت الاسلام غلامحسین ابراهیمی در خطبه های با شکوه نمازجمعه این هفته شهرستان سبزوار افزود : ما باید درس ها و پیام های محرم ،صفر و عاشورا را خوب درک کرده و از این ایام بهره برداری خوبی داشته باشیم .

وی اظهار داشت : به وسیله امر به معروف و نهی از منکر به عنوان پیام عاشورا تمام فرایض دینی زنده باقی می ماند.

خطیب جمعه سبزوار با قدردانی از هیات های مذهبی و مردم این شهرستان در برگزاری شایسته مراسم های عزاداری حسینی گفت: اجرای آیین های عزاداری در این ایام همچون آب بارانی است که تمام پلیدی ها را شست و شو داده و فضا را پاک می کند .

حجت الاسلام ابراهیمی ادامه داد : تکلیف همه ما به خصوص روحانیون در همه ایام بویژه در ماه های محرم ، صفر ، رمضان و مناسبت های خاص کار واقعی برای احیای اسلام است .

وی اظهار داشت: اگر می خواهیم اسلام را واقعا زنده نگه داریم باید در تمام موارد برنامه داشته و طبق اصول و آموزه ها حرکت کنیم .

حجت الاسلام ابراهیمی با تشریح پیام ها و درس های عاشورا اظهار داشت: محبت ،ایثار، علم، فرهنگ ،تربیت و اخلاق، جنگ ،جهاد و ... در عاشورا نهفته است.

امام جمعه سبزوار همچنین ولایت پذیری را پیام مهم عاشورا عنوان کرد و گفت : حمایت و اطاعت پذیری از ولی امر مسلمین ، امام زمان (عج ) و در دوران غیبت اطلاعت از ولی فقیه زمان از برنامه های اسلام است .

حجت الاسلام ابراهیمی افزود : اگر دنباله روی از ولایت را سرمشق خود قرار دهیم می توانیم علم و تزکیه را با هم جمع کنیم که در این صورت جامعه آسیب پذیر نخواهد بود.

وی همچنین بر نقش زنان در جامعه و الگوپذیری از بانوان بزرگ اسلام همچون حضرت زینب کبری (س) تاکید کرد و گفت : بانوان می توانند با کار و مدیریت صحیح در جامعه بزرگترین نقش را داشته باشند .

امام جمعه سبزوار ترویج نماز و احیا زکات را نیز از برنامه های اسلام عنوان کرد و گفت : اگر کارها روی برنامه ریزی و مدیریت صحیح بر طبق آموزه های اسلامی انجام شود بسیاری از مشکلات و آسیب ها در جامعه برطرف می شود .

سبزوار در 237 کیلومتری غرب مشهد مقدس واقع شده است .





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.