اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 11 آبان 1393 / کد مطلب: 9635 / نظرات: 0

فرماندار ویژه سبزوار:


با ارتباط دانش و مهارت از رجعت بی سوادی جلوگیری کنیم


با ارتباط دانش و مهارت از رجعت بی سوادی جلوگیری کنیم
سبزوار پیام – معاون استاندار خراسان رضوی و فرماندار ویژه سبزوار بر مهارت آموزی به بیسوادان در راستای جلوگیری از رجعت بی سوادی تاکید کرد و گفت : باید جنبه کاربردی به آموزش ها داده شود.

به گزارش"سبزوار پیام" به نقل از ایرنا ، احمد برادران روز یکشنبه در شورای پشتیبانی اجرایی سوادآموزی شهرستان سبزوار با اشاره به جایگاه علم و سواد در توسعه کشور افزود : باید در جهت افزایش راندمان کیفی سوادآموزی تلاش کنیم .

وی با اشاره به طرح های انجام شده گفت: در برنامه های آموزش و پرورش ، نهضت سوادآموزی و نیز قوانین و تکالیفی که در برنامه پنجم توسعه پیش بینی شده اقداماتی در دستور کار قرار گرفته است .

رییس شورای پشتیبانی سوادآموزی سبزوار اظهار داشت : براساس آخرین آمار و سرشماری ها برای اینکه معضل بیسوادی را حل کنیم نیاز به برنامه ریزی و کار در این بخش است.

برادران با اشاره به طرح های انجام شده برای ارتباط سواد و مهارت اظهار داشت: باید در قالب تقویت بخش خصوصی در راستای استفاده از نیروها و پتانسیل های آموزش در سطح شهر و روستاها استفاده کنیم .

فرماندار ویژه سبزوار از اعضای شورای پشتیبانی اجرایی سوادآموزی خواست در راستای بررسی آمار دقیق بیسوادان نهضت سوادآموزی را یاری کنند .

رییس اداره نهضت سوادآموزی سبزوار نیز در این نشست اظهار داشت : دو هزار و 300 نفر بی سواد در این شهرستان شناسایی شده که بایستی این آمار مورد بررسی دقیق تر قرار گیرد .

حسن دامرودی افزود : در راستای انسداد بی سوادی تفاهم نامه هایی با مراکز و سازمان های مختلف از جمله آموزش و پرورش ، بهزیستی ، جهادکشاورزی و نیروی مقاومت بسیج در حال انعقاد است .

وی با اشاره به اقدامات انجام گرفته در راستای انسداد بی سوادی گفت : در حال شناسایی گروههای هدف شامل گروه های سنی 10 تا 20 سال که به دلایلی از تحصیل جامانده و اولیای بی سواد دانش آموزان هستیم .

وی با بیان اینکه از پتانسیل ثبت احوال ، خانه های بهداشت و بخشداری ها برای شناسایی دقیق بی سوادان استفاده می کنیم ، اظهار داشت : انسداد بیسوادی نیازمند استفاده از همکاری و توجه همه مردم و دستگاه های اجرایی است ./6



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.