اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 11 آبان 1393 / کد مطلب: 9634 / نظرات: 0


یک و نیم میلیارد ریال تسهیلات به کشاورزان در سبزوار پرداخت شد



سبزوار پیام - مدیر جهاد کشاورزی سبزوار گفت: یک میلیارد و 550 میلیون ریال تسهیلات بانکی و اعتبارات بلاعوض طی امسال تاکنون به کشاورزان در این شهرستان پرداخت شده است.

به گزارش "سبزوار پیام" ، محمدجواد ایزدیان افزود: این تسهیلات به منظور افزایش بهره وری و ارتقاء سطح کشت مکانیزه در اختیار کشاورزان سبزواری قرار گرفت.

وی یک میلیارد و 44 میلیون ریال از این تسهیلات را بانکی و 506 میلیون ریال آن را از محل اعتبارات بلاعوض به منظور خرید 9 دستگاه بذرکار کشت مستقیم و یک دستگاه سمپاش بومدار اعلام کرد..

مسوول زراعت اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی سبزوار نیز هدف از بکارگیری بذرکار کشت مستقیم را صرفه جوئی در مصرف سوخت، بذر، کاهش هزینه های عملیات زراعی، کاهش حرکتد ماشین آلات و جلوگیری از تخریب ساختمان خاک ذکر کرد.

'سیدمحمود علوی خوشحال' ادامه داد: این روش امروزه با نام 'نوتیلیج' به معنای کاشت بدون خاکورزی عنوان می شود.

وی با بیان اینکه 5600 هکتار از زمینهای زراعی شهرستان سبزوار زیر پوشش کشاورزی حفاظتی قرار گرفته گفت: اجرای طرح کشاورزی حفاظتی گامی موثر در استفاده بهینه از منابع موجود برای افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی است.

مسوول زراعت اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی سبزوار کاهش تبخیر سطحی و حفظ ذخیره رطوبتی خاک، افزایش موادآلی به منظور حاصلخیزی بیشتر خاک، کاهش هزینه های تولید و افزایش درآمد خالص بهره برداران و پایداری تولید و تولید اقتصادی را از مهمترین اهداف اجرای طرح کشاورزی حفاظتی ذکر کرد.

22 هزار بهره بردار کشاورزی در بخشهای زراعت، باغبانی و دامداری شهرستان سبزوار فعالیت می کنند. /6




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.