اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 5 آبان 1393 / کد مطلب: 9617 / نظرات: 0


کمبود پزشک در 16 مرکز درمانی سبزوار


سبزوار پیام ـ رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: در حال حاضر 16 مرکز درمانی در سبزوار ار کمبود پزشک رنج می برند.

به گزارش "سبزوار پیام"، علیرضا مسلم در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تیم جراحی قلب باز دانشگاه علوم پزشکی سبزوار دوره‌های مختلف آموزشی را در کنار تیم جراحی قلب باز در مشهد طی کرده است، اظهار داشت: متاسفانه مهم‌ترین معضل ما در دانشگاه علوم پزشکی سبزوار نبود پزشک متخصص جراح قلب باز است به طوری که برای اجرای هر بار عمل جراحی قلب باید از حضور متخصصان قلب باز در مشهد بهره ببریم.

وی با بیان اینکه همکاری خوبی از سوی پزشکان و متخصصان در بخش‌های مختلف با دانشگاه صورت گرفته و ما در حوزه‌هایی مانند بیهوشی هیچ مشکلی نداریم تصریح کرد: برای استقرار پزشک متخصص قلب باز در شهرستان مکاتبات زیادی با وزارت بهداشت و درمان صورت گرفته و امیدوار هستیم در نیمه نخست آبان ماه امسال که تقسیم فوق تخصص‌ها صورت می‌گیرد یک نفر نیز به شهرستان سبزوار اختصاص یابد.

مسلم با اشاره به کمبود پزشک عمومی در سطح شهرستان با بیان اینکه این کمبود در زمینه اجرای طرح پزشک خانواده نیز تاثیر گذاشته است یادآور شد: این مسئله یک معضل کشوری است.

وی از پیگیری برای افزایش ضریب دریافتی پزشکان سبزواری در مناطق محروم خبر داد و افزود: امیدواریم این اتفاق مهم هرچه سریع‌تر رخ دهد تا بخشی از کمبودات ما در این حوزه رفع شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت توسط وزارت بهداشت و درمان با بیان اینکه دولت توجه ویژه‌ای به بخش بهداشت دارد، گفت: با اجرای طرح تحول سلامت در بخش بهداشت دریافتی پزشکان به 4.5 برابر افزایش می‌یابد و این مسئله قطعا سبب افزایش رغبت پزشکان برای حضور در بخش بهداشت می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 16 مرکز درمانی در سطح منطقه دانشگاه از کمبود پزشک رنج می‌برند ادامه داد: در چهار مرکز نیز از محل اعتبارات دانشگاه دریافتی پزشکان تا 20 درصد افزایش یافته و محل اسکان آنان نیز بازسازی شده است.

مسلم با بیان اینکه در شش ماهی که از اجرای این طرح می‌گذرد، پرداختی از جیب مردم در مقایسه با سنوات گذشته از 38 درصد به هشت درصد کاهش یافته است، تصریح کرد: بر اساس این طرح تعداد عمل‌های جراحی سزارین در سطح شهرستان تا شش درصد کاهش و مراجعه به بیمارستان‌ها  تا 11 درصد و تعداد عمل‌های جراحی تا 10 درصد افزایش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار از جذب 32 پزشک در روزهای آینده نیز خبر داد و اظهار کرد: این متخصصان دیگر نمی‌توانند مطب شخصی داشته باشند و با تعبیه کردن یک کلینیک ویژه در بیمارستان‌ها مردم می‌توانند تنها با پرداخت 3 هزار تومان به جای مبلغ 26 هزار تومان ویزیت از خدمات این پزشکان در این مرکز بهره‌مند شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار ادامه داد: در حوزه بهداشت 193 خانه بهداشت در این منطقه فعال است که بیش از 65 درصد این خانه‌ها بالای 25 سال عمر دارند و تعداد 80 مورد از خانه‌های بهداشت بدون دیوارکشی است که خیران می‌توانند در این زمینه نیز سرمایه‌گذاری کنند./6
منبع: فارس




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.