اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 4 آبان 1393 / کد مطلب: 9611 / نظرات: 0


بهترین سرمایه؛ تفکر و تلاش دانش آموزان است


معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش سبزوار در مراسم تجلیل از فرزندان ممتاز شاهد و ایثارگر گفت: بهترین سرمایه؛ تفکر وتلاش دانش آموزان است.
دکتر مرتضی بینش در مراسم تجلیل از فرزندان ممتاز شاهد و ایثارگر که به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان سبزوار و با حضور مسؤولین شهرستان در محل هتل کاملیا برگزار شده بود با بیان این مطلب افزود: سرمایه دار واقعی کسی است که بتواند از تفکر واندیشه اش بهره ببرد و عقل؛ بزرگ ترین سرمایه ای است که خداوند در اختیار بشر قرار داده است.
وی خاطر نشان کرد: والدین و معلمان برای برنامه ریزی زندگی تحصیلی؛ باید تلاش کنند تا برای فرزندان خود مسیری را طراحی کنند که رشد همه جانبه ی عقلانی، جسمانی، عاطفی و معنوی صورت بگیرد.
وی تصریح کرد: هر برنامه ریزی شامل 3مرحله ی تغییر نگرش و بینش، عملیاتی کردن برنامه و ارزیابی برنامه است.
وی در خصوص تغییر نگرش و بینش تأکید کرد: در حوزه ی ذهن ما باید بپذیریم که این مسیر باید طی شود و باید سختی های این مسیر را بپذیریم و آمادگی روانی برای ادامه ی این مسیر پیدا کنیم.
وی ابعاد مثلث روانی انسان را افکار، احساس و رفتار دانست و یادآور شد: این که من چه می اندیشم، احساسم را به وجود می آورد و سپس احساس من؛ رفتارم را شکل می بخشد.
عضو هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان گفت: خداوند ابعاد مختلفی را در وجود انسان قرار داده است و یکی از آسیب های جدی نظام مدارس ما این است که فقط می خواهیم ارتقای علمی پیدا کنیم در صورتی که با هم شاد زیستن بزرگ ترین هنر زندگی انسان است و ما باید یاد بگیریم که دیگران مثل ما نمی اندیشند.
مرتضی بینش افزود: عملیاتی کردن برنامه فقط در درس نیست اگر چه اولویت با درس است. به عنوان مثال؛ در ارتباطات اجتماعی به عنوان یک مهارت اجتماعی، باید یاد بگیریم که با دیگران از جمله: والدینف دوستان، شبکه ی فامیل، سازمان های اداری جامعه و همچنین جنس مخالف، ارتباط سالم برقرار کنیم.
وی خاطر نشان کرد: ارتباط؛ یک فرآیند دو طرفه ای است که به کمک ابزارهای کلامی و غیر کلامیف معانی و احساس را به همدیگر منتقل می کند.
وی تصریح نمود: پیش فرض ارتباط بین من و دیگران در این است که ذهنیت، احساس و جایگاه من نسبت به فرد مقابل چگونه است؟
وی احترام متقابل، شناخت فرد مقابل و کلامی که نسبت به او به کار می گیریم را 3پایه ی ارتباط دانست و تأکید کرد: کلام؛ پایه ی ارتباط است و معجزه می کند و در برنامه ی عملیاتی برای برخورد و ارتباط، باید از کلام مناسب استفاده نمود.
رئیس بنیاد شهید سبزوار نیز در این مراسم گفت: مرحله ی رفیع ممتازی در واقع یک مسیر نخبگی است که این مسیر از استعدادهای برتر شروع می شود و با توانمند سازی به قله ی رفیع نخبگی خواهد رسید.
علیرضا فیلسرایی با بیان این نکته که یکی از پارامترهای پیشرفت و ارتقای کشور؛ ارتقای علمی دانش آموزان است افزود: جامعه ای که از دانش بیشتری برخوردار باشد؛ در مجامع بین المللی حرف اول را خواهد زد.
وی خاطر نشان کرد: تزکیه بر تعلیم مقدم است و اگر دانش با بینش الهی همراه نباشد؛ آنچنان ضرری به فرد و ملت خواهد زد که قابل جبران نخواهد بود بنابراین علم و آموزش در کنار تزکیه ی نفس می تواند موجبات تعالی فرد را فراهم کند.






منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.