اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 1 آبان 1393 / کد مطلب: 9593 / نظرات: 0

سرپرست اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی :


حوادث کاری در سبزوار 28 درصد کاهش یافت


حوادث کاری در سبزوار 28 درصد کاهش یافت سرپرست اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی سبزوار گفت: حوادث حین کار در این شهرستان طی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 28 درصد کاهش یافته است.
 
'عقیل مختاری' روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به وقوع 41 مورد حادثه کاری طی هفت ماه امسال در سبزوار افزود: در مدت مشابه سال گذشته 57 مورد حادثه در محیط های کاری این شهرستان اتفاق افتاد.

وی همچنین از کاهش آمار فوتی ناشی از حوادث در محیط های کار این شهرستان خبر داد و گفت: حوادث کاری منجر به فوت از سه حادثه طی هفت ماه سال گذشته به یک حادثه در سال جاری کاهش یافته است.

وی بیشترین حوادث را در کارگاههای ساختمانی عنوان کرد و افزود: این بخش حدود 60 درصد حوادث را به خود اختصاص داده است.

وی اظهار کرد: در عین حال حوادث ساختمانی نیز در هفت ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 15 درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی سبزوار برای اجرای بیشتر قوانین ایمنی در حوزه ساختمان، کمیته ایمنی ساختمان شهرستان را تشکیل داده که تمام دستگاههای دخیل در ساختمان عضو این کمیته هستند و نشست های تخصصی در این حوزه برگزار می شود.

مختاری گفت: بازرسان این اداره در سال جاری به منظور حفظ و صیانت از نیروی کار و جلوگیری از بروز حوادث در کارگاه ها از 898 کارگاه سطح شهرستان بازدید کرده اند.

وی افزود: در این بازدیدها نقاط ضعف، مشکلات و کاستی ها ابلاغ و برای رفع آنها پیگیری شده است.

وی اظهار کرد: در این مدت کلاسهای آموزشی نیز به تعداد سه هزار و 25 نفر ساعت برای کارفرمایان، سرپرستان و مسوولان کمیته های فنی و ایمنی کارگاهها و نمایندگان کارگران توسط بازرسین این اداره برگزار شده است.

وی ادامه داد: این آموزش ها نسبت به مدت مشابه سال قبل 62 درصد افزایش داشته و بیانگر این است که رویکرد این اداره به سوی اطلاع رسانی و آموزش بیشتر جامعه هدف تغییر یافته است.

سبزوار در 230 کیلومتری غرب مشهد مقدس قرار دارد.






منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.