اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 29 مهر 1393 / کد مطلب: 9583 / نظرات: 0

معاون وزیرآموزش و پرورش در شورای ورزش سبزوار اعلام کرد:


توسعه مشارکت ها از استراتژی های مهم وزارت آموزش و پرورش است


توسعه مشارکت ها از استراتژی های مهم وزارت آموزش و پرورش است  معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: توسعه مشارکت ها از استراتژی های مهم این وزارتخانه است .
 
به گزارش خبرنگار ایرنا ، ' مهرزاد حمیدی' دوشنبه شب در نشست شورای ورزش شهرستان سبزوار افزود: هم اکنون در راستای توسعه مشارکت ها با هشت وزارتخانه موافقت نامه امضا شده و موافقت نامه هشت وزارتخانه نیز در حال امضا و نهایی شدن است.

وی افزود: 98 درصد بودجه آموزش و پرورش برای پرداخت حقوق نیروها و تنها حدود دو درصد صرف سایر فعالیت ها این وزارتخانه می شود.

به گفته معاون وزیر آموزش و پرورش اگر مردم ، سازمان ها و ارگان ها دست حمایت خود را از این وزارتخانه بردارند فعالیت مدرسه سازی به همان جریان درس بین دانش آموز و معلم خاتمه می یابد.

وی ادامه داد : یکی از مسائلی که به توسعه آموزش و پرورش کمک می کند راه اندازی و تحکیم شوراهای آموزش و پرورش استان ها و شهرستان ها است .

حمیدی افزود : در راستای تکوین شخصیت فردی و اجتماعی دانش آموزان باید به آنان میدان داد و اعتماد کرد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش به گستردگی و جایگاه مهم این وزارتخانه اشاره کرد و گفت: این نهاد حلقه بین حاکمیت و مردم است و وضعیت اجتماعی زندگی مردم با آموزش و پرورش تعریف می شود.

حمیدی با اشاره به 105 هزار مدرسه و 12 میلیون و 800 هزار نفر دانش آموز در سطح کشور گفت: افزایش 300 هزار نفری دانش آموزان نسبت به سال گذشته مربوط به افزایش جمعیت و مبارزه با انسداد بی سوادی است.

معاون استاندار خراسان رضوی و فرماندار ویژه سبزوار گفت: این استان دارای پیشینه تمدنی هفت هزارساله با علما ، ادبا و مفاخر بزرگ است.

احمد برادران به جایگاه شهرستان سبزوار در حوزه ورزش اشاره کرد و افزود: این شهرستان در ورزش های فردی و گروهی صاحب جایگاه در سطح کشور است.

وی دانش آموزان را آینده سازان کشور دانست و یادآورشد: سرمایه گذاری در حوزه جوانان می تواند نقش بسیار مهمی در تحقق جامعه سالم داشته باشد.

برادران افزود: با رویکرد یازدهم و عزم ملی در همه مردم و سازمانها سرانه ورزشی باید در سطح آموزش و پرورش ارتقا یابد.

رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان سبزوار نیز در این نشست به فعالیت 12هزار ورزشکار سازمان یافته و 39 هیات ورزش فعال در این شهرستان اشاره کرد و گفت : سبزوار دارای جایگاه ویژه ای در ورزش کشور دارد .

مجید نصراله زاده به موفقیت های ورزشکاران سبزواری در رشته های مختلف اشاره کرد و افزود : 25 مدال کشوری در رشته های انفرادی و 13 مدال اول و دوم کشوری در رشته های تیمی بخشی از این موفقیت ها است .






منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.