اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 29 مهر 1393 / کد مطلب: 9582 / نظرات: 0

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی


سرانه ورزشی مدارس استان خراسان رضوی پایین تر از میانگین کشوری است


سرانه ورزشی مدارس استان خراسان رضوی پایین تر از میانگین کشوری است

سبزوار پیام – مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: سرانه ورزشی مدارس این استان پایین تر از میانگین کشوری است.

به گزارش "سبزوار پیام" به نقل ازایرنا ، سید جواد حسینی دوشنبه شب در نشست شورای آموزش و پرورش سبزوار که معاون وزیر تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش پرورش نیز حضور داشت ،افزود : سرانه ورزشی در مدارس استان خراسان رضوی 11 صدم متر است که میانگین کشوری 17 صدم متر می باشد و سرانه ورزشی در برنامه پنجم هم یک متر است.

وی با بیان اینکه تا پایان هفته تربیت بدنی هشت استخر ورزشی در استان خراسان رضوی به بهره برداری می رسد یادآورشد: پیش بینی می شود تا پایان سال 32 استخر و سالن ورزشی در سطح این استان به بهره برداری برسد.

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی بزرگترین مجموعه المپیک شرق دانش آموزی کشور با 550 هکتار در مشهد مقدس گفت : با این کار سرانه ورزشی استان خراسان رضوی هم ارتقا خوبی خواهد یافت .

وی المپیادهای درون مدرسه ای را نیز اقدامی اثربخش در راستای انتقال ورزش به بدنه دانش آموزی عنوان کرد .

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: باید بیش از پیش از ظرفیت های آموزش و پرورش استفاده کرد.

وی با تاکید بر ارتقا کیفیت در آموزش و پرورش به عنوان مهمترین هدفگذاری انجام شده گفت: ساماندهی منابع انسانی یکی از موارد مهم در ارتقا کیفیت آموزش و پرورش است .

وی با اشاره به توسعه مشارکت ها با ادارات و نهادها افزود : در این راستا با 65 درصد ادارات کل تفاهم نامه امضا شده و با 35 درصد دیگر هم در حال امضا شدن است .

وی با بیان اینکه کاهش تمرکز ، تغییر رویه های سازمانی و تمرکززدایی از سیاست های آموزش و پرورش است ، افزود : کمیت گرایی و محدودیت گرایی در عرصه های مختلف آموزش و پرورش یکی از موانع ارتقا کیفیت است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اظهار اینکه مدارس باید هویت پیدا کنند ، افزود : هر مدرسه یک سرود از طرح هایی است که در راستای معرفی ظرفیت های مدارس برگزار می شود .

وی طرح شهید پژوهی و راوی معلم را نیز یکی از طرح ها در راستای هویت بخشی به مدارس عنوان کرد و گفت : در این راستا ارزش های دینی و فرهنگ جهاد و شهادت در دانش آموزان درونی می شود .

وی ادامه داد : در آموزش و پرورش 40 هزار شهید وجود دارد که اگر آثار این شهدا جمع آوری و در مجموعه ای انتشار داده شود در تغییر جهت دانش آموزان در راستای نهادینه شدن ارزش های دینی تاثیرگذار خواهد بود./6



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.