اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 26 مهر 1393 / کد مطلب: 9569 / نظرات: 0

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:


سازوکار لازم برای حمایت از بخش خصوصی باید تعریف شود


سازوکار لازم برای حمایت از بخش خصوصی باید تعریف شود
سبزوار پیام - معاون بازرگانی داخلی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: باید سازوکار لازم برای حمایت از بخش خصوصی تعریف شود تا این بخش با اطمینان بیشتر منابع خود را به صحنه آورد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مجتبی خسروتاج جمعه شب در نشست با صنعتگران و فعالان اقتصادی سبزوار افزود: بایستی قوانین و آیین نامه های ما بتواند پوشش و تضمین کافی به سرمایه گذار بخش خصوصی بدهد.

وی با بیان اینکه رسیدن به چشم انداز مورد نظر با مشارکت بخش دولتی و خصوصی حاصل می شود، گفت: سرمایه گذار بخش خصوصی بایستی از نظر قوانین و مقررات، توجیه اقتصادی و برگشت سرمایه اطمینان حاصل کند.

خسروتاج با اشاره به مشکل کاهش نقدینگی در کشور افزود: حداقل نقدینگی مورد نیاز برای سرمایه در گردش بنگاه های تولیدی حدود 150 هزار میلیارد تومان است.

وی گفت: اگر با همان روند عملکرد سه ماه اول سال پیش برویم شاید به حدود 50 درصد نقدینگی مورد نیاز برسیم.

وی با بیان اینکه در سه ماهه اول امسال حدود 18 هزار میلیارد تومان نقدینگی به عنوان سرمایه در گردش در اختیار واحدهای صنعتی قرار گرفت افزود: این در حالی است که باید این رقم به 35 هزار میلیارد تومان در هر سه ماه برسد.

وی ادامه داد: بخشی از مشکل کاهش نقدینگی ناشی از مشکلات شبکه بانکی با منابع مورد نیازش است که در لایحه اخیر تا حد زیاد این مشکل برطرف شده است.

معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر مشتری مداری گفت: اتاق های اصناف باید بر ارزش های والای اخلاقی کسب و کار متمرکز شده و خود را بر سرمایه اخلاقی به عنوان یکی از سرمایه های اساسی مجهز کنند.

خسروتاج افزود: کیفیت نیز یکی دیگر از موضوعات مهم و قابل توجه است که بایستی در این بخش برنامه ریزی و توجه بیشتری داشته باشیم و بهتر است آیین نامه ها و دستوالعمل های خدمات رسانی به روز شود.

وی با اشاره به اهمیت تجارت الکترونیک در اقتصاد گفت: باید اصناف در بخش تجارت الکترونیک فعال تر عمل کرده و خدمات خود را به صورت الکترونیکی و مجازی ارائه دهند.

معاون استاندار خراسان رضوی و فرماندار ویژه سبزوار نیز در این نشست با اشاره به توان این شهرستان در بخش صنعت، معدن و تجارت گفت: نتوانسته ایم آنچنان که شایسته است از توانمندیهای شهرستان استفاده کنیم.

احمد برادران افزود: بایستی اهداف براساس توانمندی ها، امکانات و ظرفیت های موجود بر مبنای واقعیت سند توسعه شهرستان و چشم اندازی که فرآروی دستگاه های اجرایی است تعریف شوند.

وی وجود 13 هزار واحد صنفی را از جمله این توانمندیها عنوان کرد و گفت: شهرستان سبزوار در بخش سالامبور، چرم، زیره و صنایع تبدیلی صاحب برند است.

وی با اشاره به تلاشهای دولت در بخش خروج از رکود و برطرف کردن چالش های مربوط به واردات و صادرات افزود: دولت توجه ویژه ای به کارآفرینی و بهبود فضای کسب و کار داشته است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت سبزوار نیز با ارائه گزارشی از وضعیت شهرستان در این بخش گفت: 223 فقره جواز تاسیس با پیش بینی اشتغال پنج هزار و 199 نفر و 233 فقره پروانه بهره برداری با اشتغال چهار هزار و 767 نفر در بخش صنعت صادر شده است.

علی امیدبخش افزود: در بخش معدن نیز حدود 90 معدن در این شهرستان وجود دارد که میزان ذخیره آن حدود 948 میلیون تن است.

وی ادامه داد: سبزوار قطب معدنی استان با تنوع کانی ها و مواد معدنی مختلف شامل منگنز، کرومیت، سنگ های ساختمانی، کائولن، سنگ لاشه و سایر کانی های فلزی و غیرفلزی است.

وی با اشاره به توانمندی های این شهرستان در بخش تجاری نیز گفت: شهرستان سبزوار از قدیم به عنوان شهری تجاری شناخته شده و وجود کاروانسراها و حجره های تجاری قدیمی نشان از این واقعیت دارد./6



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.