اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 25 مهر 1393 / کد مطلب: 9565 / نظرات: 0


جشنواره سراسری مهدویت در سبزوار به کار خود پایان داد


جشنواره سراسری مهدویت در سبزوار به کار خود پایان داد  نخستین جشنواره سراسری مهدویت عصر پنجشنبه در شهرستان سبزوار به کار خود پایان داد.
 
به گزارش خبرنگار ایرنا، معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور کشور در مراسم پایانی این جشنواره گفت: انقلاب اسلامی مقدمه ظهور امام زمان (عج)، نتیجه برداشت صحیح از اعتقاد به امام زمان (عج) و الگوی کوچکی از حکومت جهانی آن حضرت است.

کریم نجفی برزگر افزود: اگر بخواهیم انقلاب حضرت مهدی (عج) تحقق یابد بایستی همه ما مهیا شویم و حرکتی در خور این انقلاب جهانی داشته باشیم.

وی اظهار کرد: اگر انسان صالح نباشد نمی تواند انتظار یک جامعه صالح و جامعه ای که در راس آن حضرت مهدی (عج) قرار دارد، داشته باشد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور، استان خراسان را مهد عرفا و اندیشمندان بزرگ که منشا تحولات ملی و بین المللی بودند عنوان کرد و گفت : در سبزوار نیز جنبش سربداران از نمونه های عینی مبارزه با ظلم و جور بوده است.

وی مبارزه با ظلم و جور را از ویژگیهای جامعه مهدوی عنوان کرد و ادامه داد : مردم سبزوار با شعار 'سر به دار می دهیم و تن به ذلت نمی دهیم'، به مبارزه با ظلم و جور برخاستند و قیام سربداران در این دیار شکل گرفت.

وی افزود: حرکت سربداران در مقابله با مغولان و نابودی آنها و استقرار حکومتی شیعی با نگاه تلاش برای زمینه سازی انقلاب جهانی حضرت مهدی (عج) در آن دوران نشانگر ظلم ستیزی و استبداد ستیزی مردم این سرزمین و اعتقاد آنان به ظهور منجی است.

وی پیاده کردن سبک زندگی مهدوی را زمینه ساز ظهور منجی عالم بشریت عنوان کرد و گفت: بایستی سعی کنیم سبک زندگی مهدوی را که همان سبک زندگی اسلامی بر مبنای معارف قرآنی و اهل بیت (ع) است در جامعه پیاده کنیم.

مسوول دبیرخانه جشنواره سراسری مهدویت نیز در این مراسم گفت: در این جشنواره 250 نفر از دانشگاهیان سراسر کشور در کارگاه های تخصصی مهدویت شرکت کردند.

غلامرضا جلالی افزود: همچنین در بخش های مقاله نویسی، وبلاگ نویسی، نقاشی، طراحی، خوشنویسی، فیلم کوتاه، فیلم نامه، شعر و داستان نیز حدود 200 اثر به دبیرخانه جشنواره رسید.

وی با بیان اینکه این آثار توسط مرکز تخصصی مهدویت قم داوری شد، اظهار کرد: از مقالات رسیده سه مقاله رتبه های اول تا سوم را به دست آورده و هشت مقاله شایسته قدردانی شدند.

وی گفت: تاکنون هشت دوره مبانی مهدویت توسط دانشگاه پیام نور سبزوار برگزار شده است و این دانشگاه آمادگی همکاری با سایر دانشگاه ها را در زمینه فعالیت های مربوط به مهدویت دارد.

نخستین جشنواره سراسری مهدویت ویژه دانشگاهیان پیام نور سراسر کشور از 22 تا 24 مهر ماه در سبزوار برگزار شد.

شرکت کنندگان در این جشنواره و کارگاه های آموزشی آن گواهینامه پایان دوره دریافت نمودند.






منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.