اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 23 مهر 1393 / کد مطلب: 9535 / نظرات: 0

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی:


بیش از 50 درصد اعتبارات تملک دارایی‌های خراسان رضوی محقق شد


بیش از 50 درصد اعتبارات تملک دارایی‌های خراسان رضوی محقق شد سبزوار پیام ـ رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی با بیان اینکه بیش از 50 درصد اعتبارات تملک دارایی‌های استان محقق شده است، گفت: امیدواریم با تحقق این بخش از اعتبارات بخشی از مشکلات موجود در روستاها و شهرهای خراسان رضوی برطرف شود.

به گزارش "سبزوار پیام" ، محمدرضا محسنی‌ثانی صبح امروز در حاشیه بازدید از روستاهای شهرستان داورزن در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دولت توجه ویژه‌ای به بخش روستایی و کشاورزی دارد، اظهار کرد: بر اساس قانون بودجه سهم قابل توجه‌ای از درآمدهای حاصله از قبوض صادر شده برای ساکنین در شهرها در راستای توسعه روستاها اختصاص یافته است.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی با بیان اینکه در قانون بودجه امسال 85 درصد تسهیلات در نظر گرفته شده برای روستائیان به صورت بلاعوض پیش‌بینی شده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر انتقال آب از منابع آبی مانند چاه‌ها، چشمه‌ها و قنوات در روستا با لوله‌گذاری و احیا و مرمت آنها در دستور کار دولت قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه امروز کشور در وضعیت بحرانی در حوزه آب قرار دارد، افزود: یکی از برنامه‌های در دست اقدام دولت تغییر الگوی کشت در مناطق مختلف کشور، هدایت رودخانه‌ها به داخل کشور و مهار سیلاب‌های فصلی است.

محسنی‌ثانی ادامه داد: کشاورزان نیز باید در کنار دولت با رعایت الگوی مصرف آب و بهره‌گیری از شیوه‌های نوین آبیاری از هدر رفت بیهوده این مایه حیات جلوگیری کنند.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تعداد زیادی از طرح‌های هادی روستایی در سطح کشور هنوز به انجام نرسیده نیز گفت: در بسیاری از موارد هنوز فازهای یک و دو طرح‌های هادی روستایی به انجام نرسیده و اعتبارات این حوزه هنوز اختصاص نیافته است.

وی با اشاره به درخواست برخی روستاهای منطقه داورزن برای استقرار پاسگاه پلیس در این روستاها نیز گفت: متاسفانه تعداد زیادی از پاسگاه‌های مصوب در سراسرکشور که قرار بوده توسط ناجا احداث شود هنوز ساخته نشده است.

محسنی‌ثانی عنوان کرد: در همین زمینه راهکارهایی برای رفع کمبود تعداد پاسگاه‌ها و معضلات امنیتی موجود در شهرستان‌ها و محله‌ها مانند اجرای طرح پلیس محله با نظارت نیروی انتظامی پیش‌بینی شده است.

وی با تاکید بر این دولت برنامه ویژه‌ای را برای تقسیمات کشور در دستور کار دارد، یادآور شد: متاسفانه در گذشته تقسیمات کشوری بر مبنای قانون صورت نگرفته و برخی از مناطقی که ارتقا یافته‌اند شرایط و استحقاق ارتقا را نداشته و خارج از چهار چوب ضوابط این ارتقائات صورت گرفته و سبب ایجاد مطالبه و انتظاراتی برای مردم شده است.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی با بیان اینکه امروز دولت طرح خاصی برای ارتقا بخش‌ها و روستاهای کشور در دستور کار دارد، گفت: در این حوزه باید در انتظار ابلاغ این برنامه بود.

وی با اشاره به اینکه بیش از 50 درصد اعتبارات تملک دارایی‌های استان محقق شده است، گفت: امیدواریم با تحقق این بخش از اعتبارات بخشی از مشکلات موجود در روستاها و شهرهای استان برطرف شود.

وی با تاکید بر اینکه منطقه داورزن ظرفیت‌های خوبی برای اجرای طرح‌های آبخیزداری و اجرای طرح کشت گلخانه‌ای دارد خاطرنشان کرد: اجرای این طرح‌های ارزشمند می‌تواند به توسعه اقتصادی و کشاورزی این منطقه کمک کند و سبب افزایش بازدهی آب و خاک در این حوزه شود.

محسنی با اشاره به ظرفیت‌های موجود در کویر شهرستان داورزن با بیان اینکه این منطقه ظرفیت سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه‌گذاران برای اجرای طرح‌های کویر نوردی، رالی کویری را دارد که امیدواریم با معرفی این ظرفیت‌های زمینه جذب سرمایه‌گذاران به منطقه فراهم شود./6
منبع: فارس




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.