اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 18 مهر 1393 / کد مطلب: 9504 / نظرات: 0


همایش بزرگ بهداشت محیط در داورزن برگزار شد


همایش بزرگ بهداشت محیط در داورزن برگزار شد.
این مراسم با حضور روسای دانشگاه علوم پزشکی سبزوار،شبکه های بهداشت ودرمان داورزن،جوین،جغتای،خوشاب و جمعی ازاساتید ، دانشجویان و فعالان عرصه پزشکی و اصناف در محل هیئت علی اصغری به میزبانی شبکه بهداشت داورزن برگزار شد.
سرپرست شبکه بهداشت ودرمان داورزن هدف از برگزاری این همایش را بررسی مشکلات و توانمندی های شهرستان در حوزه بهداشت ودرمان عنوان نمود.
رضا خسروجردی گفت:بازدید نزدیک مسئولان دانشگاه و علوم پزشکی از پروژه های نیمه تمام شهرستان از برنامه های این همایش بود.
وی اظهار داشت:سخنرانی،پخش کلیپ ،نمایشگاه بهداشت محیط و اجرای موسیقی مولا علی توسط هنرمندان ناشنوا از جمله برنامه های این مراسم بود.
خسروجردی در ادامه گفت:از اصناف و کارکنان برگزیده در سطح شهرستان های سبزوار،جوین،جغتای،خوشاب و داورزن در این همایش تقدیر شد
امام جمعه داورزن در این همایش گفت:اصل کرامت انسان است که از وجود کریم به زیبایی حراست و محافظت خواهد رسید که حقظ سلامتی از پایه های حفظ کرامت انسانی است.
حجت الاسلام محمود مداحی در جمع مسئولان علوم پزشکی و شبکه های بهداشت ودرمان شهرستان های داورزن ،سبزوار،جوین،جغتای و خوشاب به قواعد مهم حفظ سلامت اشاره کرد و گفت:ضرورت و اضطرارو اولویت دفع مفسد به نفع جمع از مهمترین اصول سلامتی است.
وی در ادامه گفت:انسان حق ندارد به خود و به دیگران زیان و ضرر برساند و این از قاعده لاضرر و لا ضرار پیروی می کند و نمونه بارز آن قمه زدن است که از نظر اسلام زشت جلوه می کند.
مداحی اظهار داشت:درمان با گیاهان دارویی زیر نظر کارشناسان از مواردی است که باید به آن پرداخته شود و تا حد امکان از داروهای شیمیایی پرهیز شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار نیز گفت:رویکرد دولت تدبیر و امید اجرای برنامه سلامت بود که با وجود تمام مشکلات و تحریم ها با موفقیت روبرو بوده است.
دکتر مسلم با بیا ن اینکه در دولت های قبل سلامت در اولویت دوازدهم قرار داشت تصریح کرد:اکنون با قرار گرفتن در اولویت اول کاری دولت محترم روحانی ،سی وهشت درصد هزینه ها ی در مانی که به عهده مردم بود به هشت درصد تقلیل یافته است.
وی در ادامه اظهار داشت:سرانه قبلی هر روستایی 21500 تومان بود که با اجرای طرح تحول سلامت و بهداشت این سرانه به 96500 تومان افزایش یافته است که حقوق پزشکان در روستا ها نیز از افزایش سه برابری برخوردار بوده است.
مسلم گفت: تکمیل بیمارستان درمان بستر داورزن و خوشاب از مهمترین برنامه های این دانشگاه است که نیمی ازبودجه تکمیلی آن از محل ماده 180 پیش بینی شده است که با تخصیص وتامین اعتبار بزودی عملیات اجرایی این بیمارستان آغاز خواهد شد.
وی در ادامه اظهار کرد: تکمیل خانه بهداشت روستای چشام،مرکز درمانی روستای مزینان نیز در دستور کار قرار دارد که می طلبد خیرین نیز در این راستا وارد گود شده و برای تکمیل پروژه ها کمک کنند تا هرچه سریع تر مورد استفاده عموم قرار گیرد.
فرماندار داورزن هم گفت:نبود دو نعمت بزرگ سلامتی و امنیت در جامعه ای آن را دچار دگرگونی و حوادث ناگواری خواهد کرد.
رضا فلاحی عشرت آبادی در جمع فعالان عرصه پزشکی در داورزن گفت:به لطف دولت تدبیر و امید،با اجرای طرح سلامت مردم آن را به درستی لمس خواهند کرد.
فلاحی در ادامه گفت:دولت با وجود مشکلات ناشی از تحریم ها و سوء مدیریت های گذشته ، حوزه سلامت را در راس امور قرار داد که همه شاهد برکات آن هستیم.
فرماندار داورزن با قدر دانی از دولت و وزیر بهداشت در اجرای این امر بزرگ گفت:بهداشت محیط از بخش وسیعی برخوردار است که تمام مسائل یک فرد از کودکی در محیط خانه تا مدرسه ،دانشگاه و محل کار و.... را در بر می گیرد که ممکن است برخی مواقع مغفول واقع شود.
فلاحی خاطر نشان کرد: کشوری که از سلامتی و امنیت برخوردار باشد روحیه با نشاطی را برای مردم آن بوجود خواهد آورد که طی امور آن کشور به درستی و ترقی خواهد بود.
وی در خاتمه با اشاره به وجه تسمیه داورزن گفت:داورزن ریشه در زبان مزدایی دارد و دادورزنه نام داشته است که به مرور زمان به این نام تغییر یافته است.
وی در ادامه گفت:داد به معنی دادار و حاکم و ورزنه به معنای محل حکم و قضا بوده است.که قدمت آن به هزاره 4 و5 قبل از میلاد می رسد و نام روستا های آن نظیر مزینان و باشتین ریشه در زبان مزدایی دارد.
منبع /داورزن نیوز






منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.