اخبار سبزوار پيام : علمی وآمو..





اخبار » علمی وآمو.. / تاریخ خبر: 12 مهر 1393 / کد مطلب: 9484 / نظرات: 0

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی:


برنامه ریزی مهمترین راهکار جلوگیری از روزمرگی مدیران است


برنامه ریزی مهمترین راهکار جلوگیری از روزمرگی مدیران است
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: برنامه ریزی مهمترین راهکار جلوگیری از روزمرگی مدیران است

دکتر سید جواد حسینی  در جمع مدیران آموزش و پرورش سبزوار با بیان این مطلب افزود: تعدد نقش ها باعث شده تا آموزش و پرورش سریع به روزمرگی دچار شود.

وی ادامه داد: برای این منظور 40 گروه کارشناسی به تدوین 4 کتاب برنامه ریزی عملیاتی در 400 صفحه با 318 برنامه عملیاتی  پرداخته اند.

وی خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش به عنوان یک دریای مواج مشکلات با ید با برنامه ریزی های لازم مدیریت شود.

این مسئول به وجود 750 مشکل در آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: این مشکلات در 5  اولویت کاری ساماندهی نیروی انسانی ، ارتقا مدیریت آموزشگاهی ،توسعه مشارکت ها ، تمرکز زدایی  ، عملیاتی کردن بودجه  خواهد بود.

دکتر حسینی وجود 16 هزار شبه معلم در مدارس را یاد آور شد و گفت: با سیاست های غلط گذشته گروهی به جمع معلمان اضافه شدند .

این مسئول به ساماندهی نیروی انسانی اشاره کرد و گفت: 135 هزار ساعت حق التدریس سال گذشته که می بایست در سال تحصیلی جدید به 212 هزار ساعت افزایش می یافت  به 100 هزار کاهش یافته است .

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی مشارکت بخش خصوصی را در روند آموزشی خاطر نشان شد و گفت: در این راستا 65 تفاهم نامه با ادارات و نهادهای مختلف برای جذب همکاری ها انجام شده است .

وی در ادامه مدیریت با اقتدار را یاد آور شدو ادامه داد: علاوه برآنکه باید به خواسته های معلمان توجه کرد باید در مورد مسائل مربوط به آموزش در مدارس هم پاسخگو باشند.

این مسئول با اشاره به افزایش ضریب احکام معلمان ابتدایی گفت: 20 درصد فوق العاده معلمان ابتدایی از ابتدای یال تحصیلی جدید اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به ممنوع الورد بودن هرگونه استخدام در آموزش و پرورش گفت : برای این مشکل نیز خرید خدمات آموزشی توسط مراکز غیر انتفاعی صورت خواهد ÷ذیرفت .

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی کسب رتبه برتر استان  در اختصاص اعتبار به این طرح  را یاد آور شد ادامه داد: 80 میلیارد ریال کمک به بخش خصوصی برای خرید خدمات آموزش در استان اختصاص یافته است .

سید جواد حسینی  تصریح کرد: در این طرح 15 هزار دانش آموز در استان  به تحصیل خود ادامه خواهند داد.

این مسئول اجرای طرح شهاب در مدارس را یاد آور شد و گفت: شناسایی و استعداد یابی از دوران ابتدایی و هدایت دانش آموز انجام خواهد شد.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی اجرای نظام رتبه بندی در آموزش و پرورش را خاطر نشان شد و ادامه داد: رتبه بندی مدارس با مشوقهای خوبی نیز انجام خواهد شد.

در ابتدای این مراسم معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش سبزوار نیز با بیان برخی  مشکلات  ساماندهی نیروی انسانی خواستار همکاری بیشتر مدیران و معلمان در این طرح شد.

 همجنین مدير كل آموزش و پرورش خراسان رضوي در جمع رؤساي ادارات آموزش و پرورش قطب شهيد فرومندي گفت: براي كاهش تمركز در استان هرگونه همكاري صورت خواهد گرفت.

دكتر سيد جواد حسيني با بيان اين مطلب افزود: كاهش اعتبارات كه بازخورد سياست هاي قبلي است، نبايد تأثيري بر آموزش داشته باشد.

وي ادامه داد: در كشورهاي توسعه يافته بيش از 20 درصد اعتبارات كشور به آموزش و پرورش تعلق مي گيرد، حال آن كه اين اعتبار در ايران به پانزده و نيم درصد مي رسد.

وي با اشاره به سختي هاي موجود در ساماندهي نيروي انساني گفت: مديران بايد با مداخله ي مؤثر، سياست هاي دولت را دنبال نمايند.

اين مسؤول، وجود 55هزار نيروي مازاد در آموزش و پرورش را يادآور شد و در عين حال گفت :55 هزار نياز به معلم در كشور مشكلي است كه در حال رفع آن هستيم.

وي با اشاره به معرفي شدن آموزش و پرورش خراسان رضوي به عنوان استان نمونه ي كشور در اجراي پروژه ي مهر گفت: اقدامات مناسب ادارات تابعه باعث شد تا اين پروژه به بهترين وجه اجرا شود.

سيد جواد حسيني با اشاره به كسب رتبه ي اول آموزش و پرورش استان در 28محور آموزشي، پرورشي و پژوهشي گفت: 212 دانش آموز در  مسايل مختلف آموزشي مقام هاي بين المللي، كشوري و استاني را كسب كرده اند.

وي با اشاره به اجراي طرح صد دبيرخانه، صد مدرسه گفت: در اين طرح؛ هر مدرسه به عنوان دبيرخانه ي يكي از ادارات و نهادها معرفي شده و همكاري و حذف ديوار مدارس در دستور كار ادارات قرار خواهد گرفت.

معاون مدير كل و مدير آموزش و پرورش سبزوار نيز با اشاره به بحث ارتقاي آموزشي گفت: متأسفانه كيفيت بخش آموزشي تحت الشعاع برخي مسايل قرار گرفته است.

دكتر مرتضي بينش اجراي تمركز زدايي را كه از سياست هاي وزارتي محسوب مي شود را خاطرنشان شد و گفت: عليرغم تعيين تكليف نيروها و انتقال آنان، هنوز اين موضوع ادامه دارد.

وي همچنين تعيين تكليف نيروهاي مازاد را خاطرنشان كرد و گفت: حضور معلمان دوره متوسطه در دوره ي ابتدايي همراه با سياست هاي تشويقي؛ اعتراض معلمان ابتدايي را به همراه داشته است.

وي خاطر نشان كرد: معلمان با امتياز بالا در كلاس ها حضور پيدا مي كنند حال آن كه معلمان با سابقه ي كم و به رغم جواني به صورت مازاد بوده و در مدارس بي كار هستند.

وي همچنين حضور مديران در كلاس را يادآور شد و گفت: حضور مديران در كلاس ها علاوه بر آن كه كيفيت آموزشي را پايين مي آورد، باعث بروز مشكلاتي از جمله؛ نارضايتي والدين خواهد شد.

رئيس اداره ي آموزش و پرورش ششتمد نيز فقدان سياست هاي تشويقي براي حضور همكاران در مناطق محروم را خاطر نشان كرد و گفت: در سال هاي گذشته بنا بر اين بود كه معلمان براي افزايش حقوق در مناطق محروم حضور پيدا مي كردند.

مهندس زيبايي ادامه داد: در حال حاضر عدم تغييرات محسوس در وضعيت حقوقي همكاران باعث شده تا رغبتي براي حضور در مناطق محروم ايجاد نشود.

رئيس اداره ي آموزش و پرورش داورزن نيز در سخناني حذف نيروهاي ناكارآمد را خاطر نشان كرد و گفت: بايد با تدابير خاص، نيروهاي ناكارآمدي كه علاوه بر پر شدن ساعات كار موظفي مناطق، هيچ اثر ديگري ندارد، حذف شود.

ابراهيم رامشيني ادامه داد: نرم دانش آموزان در مناطق محروم و كم جمعيت نيز عامل ديگري است كه باعث شده تا مشكلات و كمبود نيرو در مناطق محروم محسوس باشد.

رئيس اداره ي آموزش و پرورش خوشاب نيز كمبود فضاي آموزشي در اين شهرستان را يادآور شد و گفت: اين امر بايد مورد توجه استان قرار گيرد.

مسؤول نمايندگي روداب نيز در سخناني گفت: با قول مساعد اداره ي كل آموزش و پرورش خراسان رضوي، قرار بود كه آموزش و پرورش روداب مستقل گردد، حال آن كه تاكنون هيچ اقدامي در اين خصوص صورت نگرفته است.

علي طالبي ادامه داد: گستردگي بخش روداب به لحاظ جغرافيايي و پراكندگي روستاها باعث شده تا مشكلات آموزشي آن افزايش يابد.

معاون پرورشي مديريت آموزش و پرورش سبزوار نيز گفت: اردوگاه شهيد مطهري اين مديريت؛ قابليت هاي يك اردوگاه استاني را دارد.

علي مهر آرا افزود: بايد با اختصاص نيروهاي لازم خدماتي، اردوگاه را احيا كنيم چرا كه باعث رونق بخش پرورشي ديگر مناطق آموزشي نيز خواهد شد.

معاون ابتدايي مديريت آموزش و پرورش سبزوار نيز سياست هاي انقباظي وزارت را باعث بروز برخي مشكلات در آموزش عنوان كرد و گفت: بايد ارتقاي ساماندهي و مديريت آموزشي را در دراز مدت دنبال كرد.

عبداله حكم آبادي افزايش نرم دانش آموزي در كلاس ها را باعث ايجاد برخي ناهنجاري ها دانست و گفت: بايد با نگاهي ديگر به اين موضوع توجه كرد.

در ادامه ي اين مراسم؛ كارشناسان قطب شهيد فرومندي نكاتي را در زمينه ي تحصيل اجباري مدارس شبانه روزي در روز 5شنبه، زنگ مدارس در مقاطع راهنمايي و متوسطه، حذف نيروهاي ناكارآمد، كسري حقوق نيروهاي مازاد نسبت به ديگر نيروها، اختصاص مشاور و معاون پرورشي به مراكز شبانه روزي، كاهش ضريب ماليات و افزايش حق محروميت در شهرستان داورزن از خواسته هاي مطرح شده بود.

 

 
 

 
 

 
 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.