اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 12 مهر 1393 / کد مطلب: 9479 / نظرات: 0


850 میلیون ریال تسهیلات یارانه دار به کشاورزان سبزواری پرداخت شد


 رییس مرکز جهاد کشاورزی بخش روداب شهرستان سبزوار گفت: 850 میلیون ریال تسهیلات بانکی و اعتبارات یارانه دار به تعدادی از کشاورزان این بخش پرداخت شد.
 
'قاسمعلی نیک پسند' در جمع خبرنگاران افزود: پرداخت این میزان اعتبار به منظور توسعه و ارتقاء کشتهای مکانیزه صورت گرفته است.

وی گفت: 600 میلیون ریال از این مبلغ تسهیلات بانکی و 250 میلیون ریال هم از محل اعتبارات یارانه دار برای خرید پنج دستگاه بذرکار کشت مستقیم اختصاص یافت.

او در ادامه 'کشت مستقیم' را از بهترین روشهای نوین کشاورزی حفاظتی ذکر و بیان کرد: این روش به دلیل کاهش رفت و آمد ماشین آلات و ادوات خاکورزی علاوه بر جلوگیری از فشردگی خاک در هزینه های تهیه زمین و زمان کشت نیز صرفه جویی می کند.

وی گفتد: چون در این روش بدون استفاده از گاوآهن برگرداندار و زیر و رو کردن خاک، عملیات کاشت انجام می شود بقایای گیاهی در سطح خاک قرار گرفته و باعث جلوگیری از فرسایش آبی و بادی خاک و همچنین حفظ رطوبت آن می شود.

بخش روداب با 15 هزار نفر جمعیت و 3700 نفر بهره بردار بخش کشاورزی دارای هشت هزار هکتار زمین است که بطور عمده زیر کشت جو، گندم، پنبه و آفتابگردان قرار می گیرد.

مرکز بخش روداب در فاصله حدود 50 کیلومتری جنوب غربی شهر سبزوار قرار دارد./ایرنا





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.