اخبار سبزوار پيام : مذهبی


اخبار » مذهبی / تاریخ خبر: 12 مهر 1393 / کد مطلب: 9475 / نظرات: 0

امام جمعه ششتمد:


تمام مضامین عرفانی در دعای عرفه نهفته است


تمام مضامین عرفانی در دعای عرفه نهفته است   امام جمعه ششتمد گفت : دعای عرفه یک دوره معارف دینی است و اگر کسی دنبال عرفان حقیقی می گردد تمام مضامین عرفانی در این دعا نهفته است .   

حجت الاسلام و المسلمین 'رمضانعلی ثباتی مقدم ' افزود : دعای عرفه از مشهورترین دعاها و شامل مضامین عارفانه‎ای چون شناخت پروردگار و تضرع به درگاه لایزال او است .
وی اظهار داشت :امام حسین(ع) نهضت مقدس خود را با خواندن دعای عرفه در روز عرفه آغاز کردند که این خود بیانگر اهمیت و جایگاه دعا و نیایش در این روز نزد پروردگار عالم است و ما نیز باید از این مهم درس گرفته و به ایشان تأسی کنیم.
وی افزود : ناب ‏ترین و عمیق‏ ترین معارف الهى و توحیدى در این دعا، بر زبان سالار شهیدان علیه السلام جارى شده است .
وی با اشاره به فضیلت های بی شمار شب عرفه گفت : در این شب عزیز توبه مورد قبول حضرت حق قرار گرفته و دعا به درگاه او مستجاب می شود .
امام جمعه ششتمد سبزوار با اشاره به اهمیت عرفه اظهار داشت : روایت داریم کسی که در شب قدر آمرزیده نشود ، آمرزیده نمی شود مگر اینکه عرفه را درک کند .
حجت الاسلام' ثباتی مقدم ' افزود : عرفه فرصتی است برای خانه تکانی و زنگارزدایی دل است که بایستی همه ما از این فرصت استفاده کنیم .
امام جمعه ششتمد سبزوار اظهار داشت : اگردعای عرفه با دقت و حال خوانده شود و آن پیوند مطلوب در این دعا برقرار شود نتایج بسیار ارزشمندی را بر زندگی انسان می گذارد . 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.