اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 10 مهر 1393 / کد مطلب: 9473 / نظرات: 0


22 روستای شهرستان خوشاب با مشکل آب بهداشتی مواجهند



سبزوار پیام - مدیر امور آب و فاضلاب روستایی خوشاب گفت : 22 روستای بیش از 20 خانوار این شهرستان فاقد شبکه آب شرب بهداشتی و یا دارای شبکه های فرسوده و فاقد کارایی هستند.

به گزارش "سبزوار پیام" به نقل از ایرنا ، محمد الهی نیک اظهار کرد: شاخص برخورداری روستاهای این شهرستان از آب آشامیدنی کمتر از میانگین استانی آن است.

وی شاخص برخورداری از آب شرب بهداشتی روستاهای استان خراسان رضوی را بیش از 76 درصد عنوان کرد و افزود : هم اکنون شاخص برخورداری روستاهای شهرستان خوشاب از آب آشامیدنی 74 درصد است.

وی با بیان اینکه در مجموع شش روستای شهرستان خوشاب با تانکر سیار آبرسانی می شود ، ابراز امیدواری کرد از این تعداد سه روستای روکی ، زرقی و سراجه تا پایان امسال از آب آشامیدنی سالم بهره مند شوند.

وی با اشاره به نیمه تمام بودن شش مجتمع آبرسانی در این شهرستان گفت : در صورت تامین اعتبار مورد نیاز این مجتمع ها ، تمام روستاهای خوشاب از نعمت آب شرب بهداشتی بهره مند می شوند.

الهی نیک ، این مجتمع های نیمه تمام را شامل مجتمع های نوده انقلاب ، نصر ، امامت ، نور ، ینگ و دهنو و دره یام در شهرستان خوشاب عنوان کرد.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی خوشاب خواستار عنایت و همکاری مسوولان برای تامین اعتبار و تکمیل مجتمع های آبرسانی این شهرستان شد.

'الهی نیک' اظهار کرد: شهرستان خوشاب دارای 61 روستای بیش از 20 خانوار با بیش از 32 هزار نفر جمعیت است که از این تعداد 38 روستا دارای شبکه کامل هستند.

امور آبفای روستایی خوشاب برای 49 روستا در قالب 9 مجتمع آبرسانی و برای چهار روستا نیز با شبکه جداگانه آبرسانی می کند./6




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.