اخبار سبزوار پيام : سیاسی ،امنیتی


اخبار » سیاسی ،امنیتی / تاریخ خبر: 5 مهر 1393 / کد مطلب: 9446 / نظرات: 0


امام جمعه موقت سبزوار:دفاع مقدس را همچون یک امانت به درستی به نسل جوان منتقل کنیم



سبزوار پیام – امام جمعه موقت سبزوار بر بازگویی فرهنگ دفاع مقدس بویژه برای جوانان و نوجوانان تاکید کرد و گفت: بایستی پیام دفاع مقدس را همچون یک امانت به درستی به مردم بویژه جوانان انتقال دهیم.
به گزارش "سبزوار پیام" به نقل از ایرنا، حجت الاسلام محمد سلیمانی در خطبه های نماز جمعه سبزوار افزود: پیام دفاع مقدس، ولایت مداری، ایثار، ازخودگذشتگی و اخلاص بود.

وی با تاکید بر ترویج فرهنگ دفاع مقدس ادامه داد : این وظیفه ای است که برعهده همه ما گذاشته شده تا جامعه بتواند به بهترین نحو از آن استفاده کند.

وی گفت : فرهنگ دفاع مقدس بایستی به شیوه های مختلف برای جوانان تبیین و بازگو شود.

وی از مسوولان کتابخانه های سبزوار هم خواست ضمن تکمیل کتابهای دفاع مقدس برای این کتابها قفسه های اختصاصی در نظر گرفته و آنها را در مقابل دید افرادی که وارد کتابخانه می شوند، قرار دهند.

امام جمعه موقت سبزوار به وقایع روز عاشورا نیز اشاره کرد و گفت : جنگی که در روز عاشورا بود چند ساعت بیشتر نبود اما امام چهارم (ع) بسیار خوب توانست پیام این جنگ را برساند.

وی با بیان اینکه همه ائمه (ع) در رساندن پیام عاشورا تلاش کردند، افزود: با گذشت هزاران سال از آن واقعه پیام عاشورا به همه افراد جامعه و شیعیان رسیده و آنها بهترین استفاده را از آن می کنند.

سلیمانی همچنین با تبریک سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) گفت: بایستی ساده زیستی و ازدواج آسان در جامعه بیشتر ترویج شده و الگوهای خود را از این امامان بزرگوار بگیریم.

وی همچنین افزود: والدین در امر ازدواج فرزندان خود کوتاهی و تعلل نکنند و بایستی هر چه سریعتر زمینه ازدواج جوانان را فراهم کنند.

وی با بیان اینکه برخی افراد ، کمبود امکانات و اشتغال را از دلایل تاخیر در ازدواج جوانان می دانند، گفت: خداوند متعال در قرآن وعده داده که در صورت ازدواج زمینه رفع نیاز جوانان را فراهم می کند.

معاون قرارگاه عملیات ارتش در شمال شرق کشور نیز در جمع نمازگزاران سبزوار گفت: تاریخ دفاع مقدس بایستی از نسلی به نسل دیگر منتقل شود.

سرهنگ ابراهیم گل گلی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس افزود : ما آغاز جنگ تحمیلی را گرامی می داریم زیرا آغاز کننده جنگ نبودیم و در حقیقت مدافع اسلام و انقلاب بودیم.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس سند افتخار ملت ایران است ، اظهار کرد: دفاع مقدس دارای ارزشهایی است که از قیام عاشورا نشات گرفته است.

وی گفت: ما سلطه طلب نیستیم ولی در مقابل هر تجاوزی پاسخ کوبنده خواهیم داد.

وی با اشاره به سالروز شکسته شدن حصر آبادان نیز افزود: این عملیات نقطه عطفی در تاریخ عملیات هشت سال دفاع مقدس بود که منجر به شکست دشمن شد. /6




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.