اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 30 شهريور 1393 / کد مطلب: 9415 / نظرات: 0


شهرستان خوشاب با کمبود فضای آموزشی مواجه است



سبزوار پیام - رییس اداره آموزش و پرورش خوشاب گفت: شهر سلطان آباد و نیز روستاهای بزرگ این شهرستان با کمبود فضای آموزشی مواجه هستند.

به گزارش"سبزوار پیام" به نقل از ایرنا ، براتعلی معصومی در آستانه بازگشایی مدارس افزود: فقط در سلطان آباد شهر مرکزی این شهرستان به سه فضای آموزشی نیاز داریم.

وی گفت: دبیرستان دخترانه نرگس سلطان آباد 130 دانش آموز در رشته های مختلف نظری و کار و دانش دارد لذا بخاطر کمبود کلاس و رشته های مختلف علاوه بر تقسیم هر فضای کلاسی به دو کلاس، از فضای نمازخانه، آزمایشگاه و نیز کانکس هم استفاده شده است.

رییس اداره آموزش و پرورش خوشاب افزود: هشت آموزشگاه برای تک نوبته شدن مدارس این شهرستان در بخش مشکان، شهر سلطان آباد و روستاهای رباط جز و نوده انقلاب مورد نیاز است.

وی گفت: شش هزار دانش آموز در 115 مدرسه شهرستان خوشاب تحصیل می کنند.

او افزود: نیمی از این تعداد مدرسه فرسوده و قدیمی هستند.

معصومی در ادامه همچنین اظهارداشت در چارچوب اهمیت موضوع اشتغالزایی و نیاز به مهارت آموزی وجود هنرستان دخترانه فنی حرفه ای و کار و دانش در این شهرستان ضروری است اما هم اینک بخاطر فقدان هنرستان شبانه روزی فنی حرفه ای و کار و دانش در خوشاب، آموزشهای رشته کار و دانش به صورت پراکنده در سایر دبیرستانها ارائه می شود.

وی در ادامه گفت: اکثر مدارس این شهرستان فاقد نمازخانه نیز هستند لذا از محوطه و سالن آموزشگاه برای اقامه نماز استفاده می شود.

رییس اداره آموزش و پرورش خوشاب با اشاره به فقدان پژوهشسرا، کانون فرهنگی هنری و نیز دارالقرآن در این شهرستان خواستار توجه بیشتر مسوولان در این خصوص شد.

وی همچنین تاکید کرد: با توجه به محرومیت شهرستان تازه تاسیس خوشاب و کمبود اعتبارات عمرانی، نیاز به کمک خیرین مدرسه ساز در این حوزه داریم.

سلطان آباد مرکز شهرستان 38 هزار نفری خوشاب در فاصله 197 کیلومتری غرب مشهد واقع است.

86 درصد جمعیت خوشاب در روستاها سکونت دارند./6



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.