اخبار سبزوار پيام : مذهبی


اخبار » مذهبی / تاریخ خبر: 28 شهريور 1393 / کد مطلب: 9407 / نظرات: 0


تاکید فرماندار سبزوار بر کاربردی نمودن معارف قرآنی برای مقابله با تهاجم فرهنگی


تاکید فرماندار سبزوار بر کاربردی نمودن معارف قرآنی برای مقابله با تهاجم فرهنگی سبزوارپیام - فرماندار سبزوار گفت: برای مقابله با تهاجم فرهنگی علاوه بر نوآوری می بایست برای کاربردی نمودن معارف اسلامی و قرآنی نیز بکوشیم.

به گزارش"سبزوار پیام" به نقل از ایرنا ، احمد برادران روز پنجشنبه در نشست بررسی سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم در سبزوار افزود: فعالیتهای فرهنگی و قرآنی موجب ترویج و نفوذ معارف قرآن و اسلام در دلها و کاربردی کردن این معارف به ویژه در نسل جوان جامعه می شود.

وی با اشاره به برنامه های دشمنان در بخش فرهنگی و ارزشهای جامعه گفت: راه مقابله با این توطئه ها آشنایی هرچه بیشتر جوانان و نوجوانان جامعه با فرهنگ و معارف قرآنی است.

رییس ستاد سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم در سبزوار ادامه داد: همه مردم و مسوولان می بایست در ترویج فرهنگ اسلامی و قرآنی همکاری همه جانبه داشته باشند.

برادران افزود: پیاده شدن این فرهنگ در جامعه موجب جلوگیری از آسیبهای اجتماعی می شود.

فرماندار سبزوار گفت: برگزاری و مشارکت در جشنواره قرآنی وظیفه شرعی، فرهنگی، اعتقادی و ارزشی است لذا همه مسوولان باید هر آنچه در توان دارند برای هرچه بهتر برگزاری این مسابقات بکار بگیرند.

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری سبزوار نیز در این نشست گفت: تاکنون حدود 20 هزار نفر در این شهرستان برای شرکت در سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم ثبت نام کرده اند.

'رضا مدرسی پور' با اشاره به ادامه ثبت نام تا 15 مهر ماه افزود: سهمیه شهرستان سبزوار 23 هزار و 832 نفر است که در زمان باقیمانده این سهمیه تحقق می یابد.

وی اظهار داشت: برای برگزاری مرحله مقدماتی و شهرستانی سی و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم 10 کمیته شامل روستایی، عمومی، دانش آموزی، دانشجویی، پشتیبانی و مالی، فنی و داوران، ادارات و اصناف در سبزوار تشکیل شده است.

او با بیان اینکه سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم در رشته های حفظ، قرائت، ترتیل و مفاهیم برای دو رده سنی شکوفه ها و بزرگسالان برگزار می شود افزود: در مرحله مقدماتی مسابقات از هر رشته پنج نفر و در مرحله شهرستانی از هر رشته سه نفر به مرحله استانی راه می یابند.

معاون فرماندار سبزوار هدف از برگزاری این مسابقات را انتقال مفاهیم و فرهنگ قرآنی به بطن جامعه دانست و گفت: باید در حوزه ترویج فرهنگ قرآنی بیش از پیش فعالیت شود./6



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.