اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 27 شهريور 1393 / کد مطلب: 9401 / نظرات: 0

رییس مجمع نمایندگان خراسان رضوی


بودجه خراسان رضوی بر مبنای عدالت و شاخصه ها توزیع نشده است


بودجه خراسان رضوی بر مبنای عدالت و شاخصه ها توزیع نشده است سبزوار پیام – رییس مجمع نمایندگان خراسان رضوی خواستار تخصیص اعتبارات بیشتر به این استان شد و گفت : \'تاکنون بودجه این استان چه در زمان خراسان بزرگ بود و چه خراسان رضوی بر مبنای عدالت توزیع نشده است .\'

به گزارش "سبزوار پیام" به نقل از ایرنا ، محمدرضا محسنی ثانی افزود : بودجه استان خراسان بزرگ باید 18.3درصد باشد در حالی که هیچگاه بالاتر از 8.5 درصد نبوده است.

به گفته وی بودجه خراسان رضوی باید حداقل 7.8 درصد باشد در حالی که هم اکنون 5.7 درصد است .

نماینده مردم شهرستان های سبزوار ، جوین ، جغتای ، خوشاب و داورزن در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود 75 هزار پروژه نیمه تمام در سطح کشور گفت : 220 پروژه نیمه تمام در حوزه انتخابیه وی وجود دارد .

\'محسنی ثانی\' افزود : رویکرد دولت یازدهم این است که هیچ پروژه جدیدی شروع نشود و و پروژه های بالای 80 درصد امسال و پروژه های بین 60 تا 80 درصد تا پایان سال آینده به اتمام برسد .

وی با بیان اینکه مابقی پروژه ها نیز بر اساس اولویت و مصوبات به پایان می رسد ، افزود : در برنامه پنجم توسعه تاکید شده و در لایحه بودجه نیز آمده که دولت می تواند پروژه های زیر 50 درصد را با توان سنجی بخش خصوصی به این بخش واگذار کند .

وی با اشاره به دستاوردهای سفر دولت به استان خراسان رضوی نیز گفت : در این سفر در مجموع 722 میلیارد تومان برای اجرای 129 پروژه اختصاص یافته است .

وی ادامه داد : ایجاد تاسیسات فاضلاب سبزوار ، ساختمان بیمارستان حشمتیه ، اجرای خط انتقال گاز به کارخانه فولاد سبزوار و گازرسانی از همین خط انتقال به بخشی از روستاهای جوین و جغتای از جمله پروژه هایی است که در راستای این مصوبات قرار است تا پایان سال به بهره برداری برسد .

وی احداث دانشکده بهداشت ، احداث و تجهیز ساختمان مامایی و پرستاری ، احداث بیمارستان جدید در پردیس علوم پزشکی ، آبرسانی به ششتمد، بهسازی جاده سبزوار قوچان و مراکز درمان بستر بخش روداب ، ششتمد و شهرستان های خوشاب و داورزن را از جمله طرح های مورد پیگیری در این سفر عنوان کرد .

وی ادامه داد : طرح مطالعات تقسیمات کشوری در دولت یازدهم به وزارت کشور واگذار شده تا مطالعات و بررسی های قانونی آن انجام شود تا همه تقسیمات براساس یک نسخه کلی ، ضابطه مند و قانونمند باشد .

وی در خصوص بحران آب در کشور نیز گفت : بحران آب در استان خراسان رضوی از همه جا جدی تر است و در حقیقت بر مبنای کارهای دقیق کارشناسی توان منابع آبی کشور پاسخگوی نیاز نیست که بایستی در این راستا راهکارهای اندیشیده شود .

وی وارد کردن آب از خارج کشور ، شیرین کردن آب دریاها و هدایت آن به داخل را از جمله راهکارها دانست و گفت : در حال حاضر واردات آب از تاجیکستان را چند سالی است که پیگیری می کنیم .

\'محسنی ثانی\' در خصوص اورژانس هوایی سبزوار نیز گفت : اورژانس هوایی سبزوار یکی از 25 اورژانس کشور است که تصویب شده و اقدامات آن در حال انجام است و بزودی هم در این شهرستان مستقر می شود .

نماینده مردم سبزوار در خصوص برنامه ششم توسعه نیز گفت : برنامه ششم توسعه براساس اقتصاد مقاومتی ، ظرفیت های درونی و نگاه به درون است .

محسنی ثانی افزود : بر مبنای اقتصاد مقاومتی که در دستور کار دولت قرار دارد بانک ها را از بنگاه داری خارج و سیستم بهره را در بانک ها تنظیم خواهد کرد .

وی ادامه داد : دولت تلاش می کند سرمایه در گردش را به عنوان امری مهم به واحدهای تولیدی تزریق کرده و اصلاحاتی از نظر مالیاتی و بانک ها انجام گیرد ./6\r\n



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.