اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 19 شهريور 1393 / کد مطلب: 9360 / نظرات: 0

بزرگان شهر، مسئولین، نمایندگان محترم مجلس


سفر هیات دولت به خراسان رضوی چه دستاوردی برای سبزوار داشت؟


سفر هیات دولت به خراسان رضوی چه دستاوردی برای سبزوار داشت  مجله اینترنتی اسرارنامه: آمارها و شواهد عینی همیشه گواه بر این بوده که میزان بیکاری سبزوار در سطح کشور بالاترین جایگاه را به خود اختصاص داده است و حتی امروز خود نمایندگان و مسئولین شهرستان به این پدیده ی شوم بارها اذعان داشته و دارند. با این حال هنوز در خم یک کوچه مانده ایم و معضلات بیکاری گلوی این مردم را هر روز بیشتر از قبل می فشارد.
اما در چند روز گذشته خوشبختانه سفر هیئت دولت به خراسان رضوی بارقه هایی از امید در دل مردم به وجود آورد و ما جوانان شهرستان به عنوان آینده سازان این مرز و بوم از بزرگان ، مسئولین , نمایندگان و تمامی دست اندرکاران سبزوار بزرگ به جد پیگیر انتظار داریم، که در این سفر، برای حل معضل بیکاری سبزوار کار اساسی انجام داده باشند.
مثلا چه خوب است آقای مهندس سبحانی به عنوان یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی و آقای دکتر محسنی به عنوان رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی امتیاز احداث یک یا چند پروژه صنعتی را در شهر سبزوار  بخش های محروم ششتمد و روداب و همچنین شهرستان محروم و تازه تأسیس داورزن گرفته باشند.
البته هرچند این عزیزان، نماینده کل ناحیه سبزواربزرگ هستند و این محدوده هم اکنون 5 شهرستان غرب خراسان رضوی را در بر می گیرد، اما در این مطلب مشخصا تأکید روی دو شهرستان محروم سبزوار و داورزن است که در حال حاضر با آمار بالای بیکاری و مهاجرت و سایر معضلات مواجه هستند.
بنابراین یکی از مهمترین انتظارات جوانان سبزواری از نمایندگانشان در سفر اخیر هیئت دولت به خراسان رضوی این است که آیا صنایعی تصویب شده است، که بتواند از میزان بیکاری جوانان سبزواری و داورزنی و ششتمدی و رودابی که در این خشکسالی های شدید چند سال اخیر با مشکلات بیشماری دست و پنجه نرم کرده اند کم کند و به داشتن یک صنعت بزرگ در منطقه اشان امیدوار نماید؟ خوشبختانه آقایان نماینده سبزوار  در کمیسسونهایی عضو هستند که جایگاه و روابط بارزی  در بین مسئولین بالای نظام به خود اختصاص داده اند.لذا چنین کاری را اگر اراده کنند، می توانند به انجام برسانند و البته باید به انجام برسانند.
اگر مهمترین مشکل سبزوار چندین سال است که مشکل بیکاری عنوان می شود، پس مهمترین وظیفه مسوولان امر از جمله نمایندگان مجلس نیز اندیشیدن چاره ای عملی و نه شعاری برای رفع این معضل است.
ناگفته نماند که همه می دانیم، وظیفه اصلی نمایندگان مجلس قانونگزاری است، اما نمایندگان در ایران همواره به جز حوزه قانونگزاری به حوزه های اجرایی نیز وارد شده و البته مردم نیز با توجه به جایگاهی که وکلایشان در خانه ملت در ارتباط با مقامات بلندپایه کشور به دست می آورند، علاوه بر قانونگزاری، انتظار ورود نمایندگان به نیازهای حوزه انتخابیه را نیز دارند.
پس بی جهت نیست اگر با خود قرار بگذاریم برای سنجش میزان درستی و نادرستی عملکرد نمایندگانمان آقایان سبحانی و محسنی در پایان این دوره مجلس شورای اسلامی، به عنوان یکی از ملاک های مهم، تعداد صنایع و تعداد اشتغال های صنعتی ای را که توانسته اند در سبزوار ایجاد کنند مورد سنجش قرار دهیم و مثلا ببینیم اگر یکی از نمایندگانمان در کمیسیون صنایع و معادن مجلس عضویت دارد، عملا چه قدر توانسته است با عضویت در این کمیسیون به درد رفع مشکلات حاد مردم شهر و روستاهای محروم حوزه انتخابیه خود بخورد؟
به هر حال ما انتظار داریم که در چند روز آینده مسئو لین و نمایندگان شهر از دستاورد سفر هیئت دولت به خراسان رضوی که خیلی به ندرت دوباره تکرار می گردد ما را باخبر سازند که چه کردند و چه از دولت خواستند و آیا کلنگ یک صنعت مادر بالاخره در سبزوار به زمین خواهد خورد و مهمتر از کلنگ زنی آیا بالاخره عملیات عمرانی آن به پایان خواهد رسید و با افتتاحش به کاهش آمار بیکاری کمک خواهد کرد؟
آقایان مسئول و نماینده، ما جوانان سبزواری از شما سئوال داریم آیا کاری کرده اید؟مفتح





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.