اخبار سبزوار پيام : علمی وآمو..


اخبار » علمی وآمو.. / تاریخ خبر: 11 شهريور 1393 / کد مطلب: 9313 / نظرات: 0


فرماندار: ورود بخش خصوصی به آموزش و پرورش یک الزام است


معاون استاندار و فرماندار ویژه ي شهرستان سبزوار گفت: ورود بخش خصوصی در آموزش و پرورش یک الزام است.

احمد برادران در جمع اعضای شورای آموزش و پرورش شهرستان سبزوار با بیان این مطلب افزود: حضور بخش های خصوصی و غیر انتفاعی برای بالا بردن سطح علمی دانش آموزان باید بیشتر شود.

وی در عین حال گفت: متأسفانه تنها 9درصد مدارس غیر انتفاعی هستند که باید این رقم افزایش یابد.

وی مهد کودک ها و پیش دبستانی های تحت نظارت سازمان بهزیستی را هم بخش خصوصی دانست و تصریح کرد: باید این مراکز در حد امکان تقویت شوند.

رئیس شورای آموزش و پرورش سبزوار در ادامه نقش شورای آموزش و پرورش را در تصمیم گیری های این نهاد بسیار بزرگ توصیف کرد و گفت: در جایی که وزیر آموزش و پرورش امکان ورود را ندارد این شورا می تواند با مصوبات خود تسهیلاتی در روند آموزش فراهم آورد.

وی آموزش و پرورش را یک نهاد فرا تر از قانون نوشته دانست و گفت: این نهاد علاوه بر ارائه ي خدمات، همانند دیگر نهادها، کار انتقال ارزش ها و آداب و رسوم و دین مداری را نیز برعهده دارد.

احمد برادران برخی مشکلات موجود در جامعه را غفلت از آموزش و پرورش دانست و تصریح کرد: نباید نهایت تحصیل 12سال دانش آموز در 3 ساعت کنکور خلاصه شود.

وی تمام برنامه های ارائه شده در آموزش و پرورش از جمله توزیع شیررایگان، قرص آهن و یا فروشگاه های مدرسه را آموزش دانش آموزان برای حضور در جامعه دانست و گفت: وظیفه ي آموزش و پرورش تنها در ارائه ي محفوظات خلاصه نمی شود.

فرماندار سبزوار در ادامه یکی از وظایف پنهان آموزش و پرورش را تضعیف نقش والدین در تربیت آنان عنوان کرد و گفت: باید در راستای این تضعیف نقش معلمان و مدرسه در تربیت دانش آموز پررنگ تر شود.

معاون مدیر کل و مدیریت آموزش و پرورش سبزوار نیز در این جلسه با گرامی داشت هفته ي دولت و یاد شهیدان رجایی و باهنر گفت: این مدیریت به صدور ابلاغ همکاران و مشخص شدن محل کار آنان قبل از شهریور اقدام کرده است.

دکتر مرتضی بینش در ادامه به پایین آمدن 80 درصدی ساعات اضافه کار معلمان اشاره کرد و گفت: با مدیریت صحیح منابع انسانی ساعت اضافه کار آموزشی از يك هزار و280 ساعت در هفته به يكصد ساعت کاهش یافته است.

وی از دیگر برنامه های اجرایی این مدیریت را صدور ابلاغ با جنسیت موافق برای مدارس عنوان کرد و گفت: خوشبختانه با این اقدام تقریبا در تمام مدارس با جنسیت موافق اقدام به صدور ابلاغ برای معلمان شده است.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به کمبود نیروی آموزشی در مقطع ابتدایی کسری ساعت موظف همکاران در این مقطع توسط دیگر مقاطع مرتفع شده است.

وی تخصصی شدن رشته ها در دوره ي دوم ابتدایی را یاد آور شد و ادامه داد: با حضور نیروهای متوسطه در مقطع ابتدایی اجرای این طرح نیز در سطح مدارس شهر اجرایی شده است.

مرتضی بینش در ادامه در راستای جذب دانش آموزان به رشته های مهارتی ایجاد رشته های جدید آموزشی را در رشته های هنرستانی را خاطر نشان شد و گفت: ایجاد رشته های قلم زنی، مدد یاری، صنایع غذایی، نگارگری و کار بر روی طلا از این جمله بوده است.

این مسؤول، انتخاب مدیران توسط معلمان مدارس را یاد آور شد و گفت: امسال به صورت پایلوت در 6 مدرسه ي این شهرستان طرح به صورت آزمایشی اجرا شده است.

معاون پشتیبانی و توسعه ي مدیریت آموزش و پرورش سبزوار نیز در سخنانی با اشاره به بحران فضای آموزشی در شرق سبزوار گفت: در این منطقه از سبزوار با کمبود شدید فضای آموزشی روبرو هستیم.

حسن محرابی ادامه داد: سرانه ي فضای آموزشی در این منطقه از سبزوار تنها 60 سانتی متر است حال آن که باید این سرانه به 4و نیم متر برسد.

وی در ادامه شورای آموزش و پرورش را یک نهاد تصمیم گیر مهم در طرح های آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: با تغییر کاربری برخی مکان های آموزشی در حاشیه ي خیابان ها می توان به اقتصاد آموزش و پرورش کمک کرد.

در ادامه این مراسم مدعوین به طرح مسائل از جمله طرح پروژه ي مهر، بررسی وضعیت آموزشگاه های آزاد دارای مجوز از دانشگاه و وضعیت پیش دبستانی ها سخنانی ایراد کردند.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.