اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 7 شهريور 1393 / کد مطلب: 9294 / نظرات: 0

رییس سازمان نظام پزشکی کشور:


تعامل و توجه به بیماران از رویکردهای سازمان نظام پزشکی است


تعامل و توجه به بیماران از رویکردهای سازمان نظام پزشکی است سبزوار پیام - رییس سازمان نظام پزشکی کشور گفت: یکی از رویکردهای مهم این سازمان استیفای حقوق شهروندی و توجه ویژه به بیماران است.

به گزارش "سبزوار پیام" به نقل از ایرنا، دکتر علیرضا زالی پنجشنبه شب در مراسم تجلیل از پزشکان نمونه سبزوار افزود: سازمان نظام پزشکی در کارکرد نوین خود تعامل سازنده با مردم را جزء راهبردهای نوین این سازمان می داند.

وی اظهار کرد: تعارضی بین حقوق مردم، حقوق بیماران و پزشکان نداریم و طرح این تعارض، موهوم و اشتباه است.

وی با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت در کشور گفت: کامیابی و موفقیت این طرح به طور یقین نیازمند مشارکت دلسوزانه جامعه پزشکی است.

وی افزود: مسوولیت پذیری پزشکان و حضور سرافرازانه آنان در تمام صحنه ها مانند دوران دفاع مقدس ادامه دارد و پزشکان با حضور و همراهی در طرح تحول سلامت موجب موفقیت آن شدند.

وی گفت: علاوه بر داشتن مهارت و تخصص، پزشکانی که در عرصه فرهنگی و اجتماعی نیز منشا خیر بوده اند مورد تایید همگان در همه ادوار بوده اند.

وی به وجود پزشکانی همچون مرحوم دکتر سیادتی و دکتر غنی در سبزوار اشاره کرد و افزود: آنچه این پزشکان را ماندگار کرد فقط مهارت های فنی و تخصصی نبود بلکه حضور شایسته آنان در عرصه فرهنگی ، اجتماعی و مردم دوستی آنان بود.

وی با اشاره به حضور همه مسوولان در مراسم روز پزشک در سبزوار گفت : این حضور نشان دهنده این است که جامعه پزشکی سبزوار امروز مفتخر است که مورد تایید مردم و مسوولان است.

وی با بیان اینکه سلامت محوری از سیاست های مهم دولت تدبیر و امید است و این سیاست سالها مطالبه مردم بود، افزود: خوشحالیم که این اتفاق که همان طرح تحول نظام سلامت است زمانی اتفاق افتاد که جامعه پزشکی در اوج بالندگی علمی و خوداتکایی است.

وی ادامه داد: در سال گذشته تعداد بیمارانی که به خارج کشور اعزام شدند به رغم تحریم های دشمنان کمتر از تعداد انگشتان دست بود و آن چیزی که موجب شد از معبر سنگین تحریم به سلامت عبور کنیم ماحصل زحمات جامعه پزشکی در بخش بهداشت و سلامت می باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی سبزوار نیز در این مراسم با اشاره به نگاه ویژه دولت یازدهم به بخش سلامت گفت : در دولتهای قبل این حوزه مغفول مانده بوده و در رده های سیزدهم و چهاردهم اولویت بود اما در دولت یازدهم حوزه سلامت مورد اهمیت ویژه قرار گرفت که وظیفه ما را به عنوان متولیان طرح خطیرتر نمود.

دکتر علیرضا مسلم افزود : طرح تحول سلامت از همان روزهای آغازین در بیماستان های سبزوار به خوبی در حال اجرا است و موجب رضایتمندی مردم شده است.

وی ادامه داد : در مدتی که از اجرای این طرح می گذرد چهار درصد در آمار سزارین کاهش داشته ایم و همچنین پرداختی مردم از 38 درصد به هشت درصد رسیده است.

وی با اشاره به وجود 110 پزشک عمومی ، 90 متخصص ، 12 فوق تخصص در این شهرستان گفت : هم اکنون تعداد تخت های بیمارستانی در سبزوار 700 تخت است که بایستی در پایان برنامه به یکهزار و 400 تخت برسد.

وی به قدمت بیمارستان های سبزوار اشاره کرد و ابراز امیدواری نمود با افتتاح سریعتر بیمارستان حشمتیه بخشی از این مشکلات رفع شود.

وی افزود: در سفر چند روز آینده وزیر بهداشت به سبزوار نیز شاهد افتتاح بخش قلب باز بیمارستان واسعی و چند پروژه بهداشتی درمانی دیگر خواهیم بود./6



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.