اخبار سبزوار پيام : سیاسی ،امنیتی


اخبار » سیاسی ،امنیتی / تاریخ خبر: 28 مرداد 1393 / کد مطلب: 9258 / نظرات: 2

با حضور معاون سیاسی ،امنیتی و اجتماعی استانداری


فرماندار شهرستان جغتاي معرفی شد


فرماندار شهرستان جغتاي معرفی شد  در جلسه شوراي اداري شهرستان جغتای و با حضور معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري خراسان رضوي مراسم معارفه فرماندار این شهرستان برگزار شد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، در این جلسه محمد علی آبادی که پیش از این سرپرست فرمانداری بود به عنوان فرماندار شهرستان جغتای معرفی شد.
سید محسن صادقی معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري خراسان رضوي ضمن تسلیت شهادت بنیانگذار مکتب تشیع حضرت امام جعفرصادق(ع) و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، اظهار داشت: شهرستان جغتاي با اهداء 182 شهید، 9 آزاده و 287 جانباز دين خود را به انقلاب و نظام ادا کرده است.
وی با بیان این که تغییر در تمامی سطوح امری اجتناب ناپذیر است؛ افزود: همیشه این چرخش ها به دنبال خود برکات و ثمرات قابل توجهی به دنبال داشته است.
صادقی گفت: مدیریت مناسب، ساده زیستی، مدیریت جهادی، قانون مداری و عمل گرایی از جمله انتظاراتی است که از یک مدیر در نظام اسلامی می رود.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري خراسان رضوي با اشاره به رویکرد دولت یازدهم مبنی براعتدال، عقلا نیت و قانونگرایی، بر تلاش در راستای افزایش سطح رضایتمندی مردم از خدمات دستگاه های اجرایی به عنوان مهمترین وظیفه، تاکید کرد.
صادقی با اشاره به اعمال تحریم های ظالمانه دشمنان، گفت: اجرایی شدن سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی راهکار برون رفت از اثرات منفی ناشی از این تحریم ها است.
وی مشارکت بیش از 98 درصدی مردم جغتاي در انتخابات ریاست جمهوری را نشان از رشد سیاسی و اجتماعی مردم شهرستان دانست و گفت: این رقم افزایش 9 درصدی مشارکت مردم نسبت به انتخابات قبلی را مشخص می کند.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري خراسان رضوي با اشاره به وضعیت جذب مناسب اعتبارات در شهرستان، نرخ جمعیت با سواد در جغتای را 95 درصد اعلام و تصریح کرد: نرخ رشد جمعیت در این شهرستان از 2/1 درصد در سال 90 به7/1 درصد در سال گذشته افزایش یافته است.
صادقی با اشاره به توانمندی های شهرستان، خاطر نشان کرد: وجود تنها کارخانه تولید کروم در خاورمیانه از قابلیتهای ویژه جغتای می باشد.
وی ادامه داد: توان تولید سالانه حدود 40 هزار تن گندم و روزانه چهار هزار تن سیمان، از دیگر قابلیت های شهرستان جغتای به شمار می رود.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري خراسان رضوي با بیان اینکه رتبه شهرستان در حوزه جرائم عمومی و آسیب های اجتماعی قابل قبول نیست افزود: این حوزه نیازمند آسیب شناسی و اتخاذ رویکرد پیشگیرانه است.
در ادامه جلسه محمد علی آبادی فرماندار شهرستان جغتای ضمن خیرمقدم به میهمانان، با تأکید بر اینکه مهمترین دغدغه دولت و مردم ایجاد اشتغال برای جوانان می باشد افزود: در بحث ایجاد اشتغال در شهرستان موانع و مشکلاتی وجود دارد که عمده ترین آن بحث مشکل راههای ارتباطی است.
وی افزود: در کنار این مشکلات، پتانسیل هایی از قبیل وجود معادن غنی، کارخانجات سیمان و فروکروم، کشاورزی و منابع مطلوب آب، 32 هزار هکتار اراضی آبی زراعی زیر کشت، 514 حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق، 164 رشته قنات جاری ، 280 رشته چشمه و 14 رودخانه فصلی در این شهرستان وجود دارد.
فرماندار جغتای، بن بست بودن شهرستان و فاصله طولانی آن با مرکز استان وکم عرض بودن جاده اصلی و ورودی را از جمله چالش های شهرستان برشمرد و گفت: اتصال شهرستان جغتای به جاده تهران از طریق روستای منیدر، باعث خارج شدن این شهرستان از بن بست می شود.
گفتنی است؛ مدیرکل امنیتی و انتظامی و مدیرکل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری خراسان رضوی نیز در این جلسه حضور داشتند.
حکم انتصاب علی آبادی به سمت فرماندار شهرستان توسط طباطبائی مدیرکل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری خراسان رضوی قرائت شد.


 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


2 نظر در صف تاييد است.