اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 20 مرداد 1393 / کد مطلب: 9207 / نظرات: 0


تشریح سیاست های پنج گانه دکتر فانی توسط رئیس آموزش و پرورش داورزن در جلسه مدیران


به گزارش روابط عمومی و مرکز اطلاع رسانی آموزش و پرورش شهرستان داورزن، رئیس اداره آموزش و پرورش در جلسه مدیران سازماندهی نیروی انسانی، ارتقاء مدیریت آموزشگاهی، عملیاتی کردن بودجه مدارس، توسعه مشارکتها در همه ابعاد و کیفیت بخشی به مدارس که از سیاست های پنج گانه دکتر فانی وزیر محترم آموزش و پرورش بودند را تشریح نمود و گفت بایستی در تحقق این سیاست ها کوشا باشیم.
ابراهیم رامشینی با بیان این مطلب افزود:
ما با اعتقاد نه تغییر و نه ثبات وارد این بحث شدیم و هر کار که لازم است را انجام دادیم چرا که بحث ما ارتقاء مدیریت آموزشگاهی است که یک سیاست اصلی وزارتخانه است.
وی در ادامه افزود: من از مدیران محترم و ارجمند می خواهم با رویکردی اعتدالی و بدور از افراط گرایی که آسیب بزرگ تعلیم و تربیت است خدمت به معلمین و احترام به آنان را سرلوحه کار خود قرار دهند.
رئیس آموزش و پرورش گفت: توقع ما از شما مدیران محترم این است که از اول مهر شاهد یک تغییر کیفی در مدارس باشیم و امیدواریم که اول مهر امسال مثل سال قبل نباشد و یک گام به جلو حرکت کرده باشیم و این کاملاً شدنی است با تمرکز بر مدیریت و ارتقاء کیفیت آن، این اتفاق خوب خواهد افتاد.
رامشینی، مدیران را جزء بزرگترین سرمایه های آموزش و پرورش دانست و افزود: مدیران برنامه ریز بسیاری از مسائل و کاستی ها را برطرف خواهند کرد.
ایشان عدم مداخلات محاسبه گرایانه را یکی از ایرادات جدی برشمردند و تصریح کردند: باید مسائل اجتماعی نسبت به مسائل مالی و فیزیکی از مداخلات محاسبه گرایانه بیشتری برخوردار باشد.
وی کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی در مدارس را یک اولویت دانست و افزود: پس از انقلاب اسلامی نوع نگاه ما به آسیب های اجتماعی سه دوره متفاوت را طی نموده است.
ابراهیم رامشینی، خواستار زمینه سازی برای داشتن مدرسه ای با نشاط و معلمین و دانش آموزان شاداب و سالم از مدیران شد و ابراز داشت شادابی و نشاط جزء جدایی ناپذیر زندگی انسان سالم و جامعه سالم است و بی گمان نور امید در دل های شاد و راضی و بیدار و همچنین در جامعه سرزنده و پر نشاط بسیار بیشتر می تابد و جلوه گری می کند.
ایشان در ادامه افزودند: انسان های امیدوار و معتقد، غالباً بسیار شادترند و انسان های ناامید از این شادابی کم بهره اند پس اگر می خواهیم محیطی شاداب و دانش آموزانی شاد داشته باشیم باید میزان امیدواری و اعتقادات آنها را بالا ببریم.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.