اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 19 مرداد 1393 / کد مطلب: 9194 / نظرات: 0


امام جمعه ششتمد : خبرنگاران باید خدا باور باشند


سبزوار پیام ـ امام جمعه ششتمد گفت: خبرنگار باید خدا باور باشد یعنی قلم خود و آنچه را که می نویسید در برابر خدا ببیند.
حجت الاسلام و المسلمین رمضانعلی ثباتی مقدم که در جمع خبرنگاران ششتمد سخن می گفت افزود: از تلاش خبرنگاران که خالصانه زحمت می کشند و با امکانات ناچیز امر خبررسانی را به عهده دارند باید تشکر کرد.
وی ادامه داد : خبرنگاران باید باور نمایند که همه حرفها حساب و کتابی دارد و متأسفانه اکنون در فضای مجازی بی اخلاقی موج می زند و هرکس هرچه دلش می خواهد می نویسد و این دور از شأن است.
امام جمعه ششتمد گفت: خبرنگار باید صداقت و واقع بینی داشته باشد و یکی از خصوصیات بارز یک خبرنگار و انسان شایسته امانتداری است که نکته بسیار مهمی می باشد و به طور کلی محک ارزیابی انسانها امانتداری است.
استاد حوزه و دانشگاه افزود: احساس مسئولیت یکی از وظایف ذاتی شغل خطیر خبرنگاری است که باید با دقت نظر و حس مسئولیت پذیری در این وادی عمل کرد.
حجت الاسلام و المسلمین ثباتی مقدم گفت: خبرنگاران از ظن و گمان بپرهیزند چرا که احتمال راست و یا دروغ بودن خبر وجود دارد.
امام جمعه ششتمد رعایت عدل و انصاف را از دیگر خصلتهای یک خبرنگار برشمرد و افزود: به سودمندی و اثر بخشی خبر نیز بیندیشید و از مفید بودن آن مطمئن شده سپس به انتشار آن اهتمام ورزید.
استاد حوزه علمیه سبزوار گفت: آرامش بخشی و حفظ فضای جامعه از وظایف خبرنگاران است چرا که یک خبرنگار می تواند با یک خبر فضای جامعه را متشنج کند که این بی هچ وجه پذیرفته نیست و گاهی می تواند با یک خبر فضای جامعه را تلطیف کند که این هم و ارزشمند می باشد./6



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.