اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 16 مرداد 1393 / کد مطلب: 9180 / نظرات: 0

فرماندار داورزن:


ایرنا در جهت وحدت جامعه حرکت می کند


ایرنا در جهت وحدت جامعه حرکت می کند  فرماندار داورزن گفت: سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) منصفانه به بیان حقایق پرداخته و در جهت آرامش، ایجاد وحدت و اعتلای فرهنگی در جامعه حرکت می کند.
 ˈرضا فلاحیˈ روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به مناسبت روز خبرنگار افزود: خبرگزاری جمهوری اسلامی به عنوان رکن نظارتی که خاستگاه مردمی دارد به دور از غوغاسالاری، جوسازی با در نظر گرفتن مصالح جامعه به وظیفه خطیر خود به نحوی بسیار اثربخش عمل کرده است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی و تبریک روز خبرنگار گفت: خبرنگاری عرصه حساس و رسالت خبرنگاران بسیار عظیم و خطیر است.

او با بیان اینکه در دنیای مدرن امروزی رسانه ها نخستین جبهه تقابل قدرتها هستند به نقش تاثیرگذار خبرنگاران در جنگ غزه پرداخت و افزود: پیروزی مردم فلسطین و مقاومت بر رژیم غاصب صهیونیستی مرهون تلاشهای بی بدیل و مخلصانه خبرنگاران است.

فرماندار داورزن ادامه داد: خبرنگاران با تهیه اخبار، گزارش و تصاویر به موقع توانستند فجایع رژیم غاصب صهیونیستی را به گوش جهانیان رسانده و موجب شوند آن رژیم پوشالی دست از جنایت برداشته و پاسخگوی افکار عمومی دنیا شود.

وی همچنین با اشاره به توطئه های دشمنان در ناکار آمد جلوه دادن نظام مقدس جمهوری اسلامی گفت: باید خبرنگاران دقت کنند ضمن اینکه کار نظارتی خود را انجام می دهند بگونه ای عمل کنند تا بهانه ای دست دشمن ندهند.

او رسالت خبرنگاران را ایجاد وحدت، انگیزه، امید و شادابی در جامعه عنوان و بیان کرد: نقد عملکرد مسوولان و بیان نقاط ضعف نیز بایستی با ظرافت و مصلحت اندیشی صورت گیرد تا موجبات توسعه و آبادانی کشور را فراهم کند.

فرماندار داورزن با اشاره به نقش بی بدیل خبرنگاران در عرصه اطلاع رسانی اظهار داشت: خبرنگاران با رعایت عدل، انصاف، تقوا و اخلاص نقش بسیار مهمی در روشنگری، تنویر افکار عمومی و مقابله با تهاجم فرهنگی دارند.

وی افزود: کار خبرنگاری همچون شمشیر دو لبه عمل می کند که اگر تقوا، اخلاص و انصاف در زمینه کاری نباشد مانند مطبوعاتی می شود که در خدمت امپریالیسم و استکبار هستند.

فلاحی نقش خبرنگاران را در همه ابعاد جامعه اعم از فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، تربیت نیروی انسانی متفکر و شجاع یادآور شد و گفت: در کنار ارکان نظارتی دولتها رسانه ها به عنوان رکن چهارم مردمسالاری و رکن نظارتی بر عملکرد دولتها نظارت می کنند.

وی با تاکید بر بازگو کردن حقایق و مشکلات جامعه توسط خبرنگاران ادامه داد: خبرنگاران پل ارتباطی بین مردم و مسوولان هستند تا حقایق جامعه و حرف دل مردم را به گوش مسوولان برسانند.

او افزود: تعهد، بصیرت، انتقاد سازنده، ترویج فرهنگ قرآن و معارف اسلامی بخشی از آرمانهای شهیدان والامقام است که میراث عظیم اخلاق رسانه ای را برای این قشر فرهنگ ساز و خدوم بر جای نهاده اند.






منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.