اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 13 مرداد 1393 / کد مطلب: 9156 / نظرات: 0

خادم و ناظم قرآن


استاد راحتی ششتمد ناظم قرآن کریم در مشهد درگذشت


استاد راحتی ششتمد ناظم قرآن کریم در مشهد درگذشت

سبزوار پیام ـ حاج حسن راحتی ششتمدی ناظم قرآن کریم ظهر امروز در سن ۷۴ سالگی در مشهد مقدس درگذشت.

به گزارش"سبزوار پیام" به نقل از تسنیم ، حاج حسن راحتی ناظم قرآن کریم ظهر امروز و در سن 74 سالگی در جوار بارگاه حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) و در مشهد درگذشت.

از آثار وی می‌توان به ترجمه منظوم قرآن کریم ، مفاتیح الجنان و رساله الحقوق امام سجاد(ع) اشاره کرد.

حاج حسن راحتی در سال 1319 در ششتمد دیده به جهان گشود و تحصیلات ابتدایی خود را در ششتمد به پایان رساند این منظم قرآن کریم  درسال 1336 به مشهدمقدس عزیمت کرد و تا سال 1342 از محضر استادانی نظیر مرحوم محمدتقی ادیب نیشابوری، آیت الله حاج شیخ حسین وحیدی خراسانی، شهید سیدعبدالکریم هاشمی نژاد و... بهره گرفت.

از سال 1343 با قبولی در رشته فلسفه و حکمت اسلامی دانشکده الهیات دانشگاه تهران، از محضر استادانی مانند استاد مرتضی مطهری، استاد محی الدین محمدمهدی الهی قمشه ای، استاد محمدصادق محمدی سبزواری و دیگران استفاده کرد و در سال 1347 فارغ التحصیل گردید.

درسال 1350 پس ازپایان خدمت نظام، به عنوان دبیر، در آموزش و پرورش شهرستان سبزوار استخدام شد و به تدریس ادبیات فارسی و علوم عربی پرداخت با پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1358 به مشهد رفت ودر دبیرستان‌های مشهد تا هنگام بازنشستگی سال 1379 به تدریس ادبیات عرب و معارف اسلامی پرداخت و از آن به بعد درمشهد، به خدمات فرهنگی، تألیف و ترجمه اشتغال یافت.

استاد حسن راحتی یکی از شاعران معاصر به شمار می‌رود وی موفق شد در مدت 5 سال ترجمه قرآن را به صورت شعر فارسی در قالب مثنوی، که حدود 17هزار بیت است انشا نماید و این اثر را تعدادی از علمای حوزه و استادان دانشگاه فردوسی تایید کرده و دست‎خط آنان نیز در پایان اثر چاپ شده است.

وی همچنین، رساله الحقوق امام سجاد(ع) را برای اولین بار به نظم فارسی سرود و منتشر کرد از جمله آثار وی می‌توان به ترجمه منظوم مفاتیح الجنان محدث قمی اشاره کرد.

راحتی، درسال 1387 از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار، به عنوان «خادم قرآن» معرفی شد.

مرحوم راحتی ظهر امروز دوشنبه 13 مرداد 1393 در مشهد مقدس درگذشت ،پیکر وی امروز در زادگاهش شهر ششتمد به خاک سپرده خواهد شد./6




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.