اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 6 مرداد 1393 / کد مطلب: 9130 / نظرات: 0

معاون استاندار خراسان رضوی و فرماندار


وضعیت کشاورزی سبزوار نیاز به یک حرکت جهادی دارد


وضعیت کشاورزی سبزوار نیاز به یک حرکت جهادی دارد  معاون استاندار خراسان رضوی و فرماندار سبزوار گفت : در حال حاضر وضعیت کشاورزی این شهرستان نیاز به یک حرکت جهادی دارد.
 
به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی فرمانداری سبزوار ،احمد برادران در جلسه کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی این شهرستان اظهار کرد: کاهش نزولات آسمانی و مصرف بی رویه آب منجر به ایجاد خشکسالی های پی در پی در شهرستان شده است.

وی مدیریت در مصرف آب را از جمله اقدامات ضروری و اولیه دانست و افزود : در اولین قدم باید منابع آبی را به صورت صحیح و با الگوی مصرف مناسب استفاده کرد.

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار هم در این جلسه با اشاره به کاهش نزولات آسمانی گفت : در پاییز و زمستان 92 در مقایسه با مدت مشابه در سال 91 حدود 70 درصد کاهش نزولات آسمانی داشته ایم .

ایزدیان افزود: این مقدار کاهش ، سبزوار را در رتبه اول از نظر کاهش بارندگی در استان قرار داده است.

وی خشکسالی را پدیده ای مستمر دانست و گفت : این پدیده در طول چندین سال به وجود آمده و این معضل تنها به کاهش نزولات آسمانی مربوط نمی شود.

وی باغات شهرستان را حدود 18 هزار هکتار عنوان کرد و افزود: حدود هزار هکتار از این باغات ،در معرض خشک شدن قرار گرفته اند که باید به سرعت آبرسانی شوند.

وی به حفظ پیاز زعفران در شهرستان به عنوان محصولی پر اهمیت اشاره کرد و گفت :در صورت نرسیدن آب به این گیاه ارزشمند 70 درصد پیاز این گیاه از بین خواهد رفت.

وی طرح نجات را طرحی برای حفظ منابع تولیدی عنوان و افزود : در واقع این طرح برای حفظ درختان بارور دام سبک و.. می باشد و زمینه ساز طرح های میان مدت و بلند مدت است.

وی طرح های میان مدت را شامل طرح های آبی خاکی و طرح های بلند مدت را تغییر در الگوی کشت عنوان کرد.

جلسه کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی با هدف بررسی پیامدهای خشکسالی و اثرات آن بر کشاورزی با اجرای طرح نجات در شهرستان سبزوار برگزار شد.






منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.