اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 5 مرداد 1393 / کد مطلب: 9120 / نظرات: 0


بیش از 2700 میلیارد تومان نیاز خراسان‌رضوی برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام


معاون امور عمرانی استانداری خراسان‌رضوی گفت: برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام استان خراسان‌رضوی به بیش از 2700 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
به گزارش" سبزوار پیام" «محمدحسن واحدی» در نشست بررسی مشکلات شهرستان سبزوار با بیان اینکه «بیش از 10 هزار میلیارد تومان از اعتبارات حوزه‌ی مدیریت بحران در دست معاونت راهبردی است» اظهار کرد: این اعتبارات باید در اختیار مدیریت بحران قرار گیرد و این نیازمند تلاش نمایندگان مجلس است.

وی افزود: اگر در سطح استان بحرانی رخ دهد، مدیریت بحران استان یک ریال پول به عنوان تنخواه برای میریت بحران ندارد.

واحدی خاطرنشان کرد: مجمع نمایندگان استان باید در حوزه‌ی جذب اعتبارات خشکسالی وارد شوند، بیش از 55 میلیارد تومان از اعتبارات خشکسالی متعلق به استان خراسان‌رضوی است که باید اختصاص داده شود، نمایندگان مجلس باید در این زمینه بیشتر پیگیری کنند.

معاون امور عمرانی استانداری خراسان‌رضوی با بیان اینکه «شهرستان سبزوار بیش از 220 پروژه در انتظار ساخت دارد» گفت: بیش از 36 مورد از این پروژه‌ها در سطح شهرستان مربوط به پروژه‌های ملی است.

واحدی با اشاره به اینکه سبزوار در حوزه‌ی اجرای پروژه‌های عمرانی بیش از هفت درصد عقب افتادگی دارد، یادآور شد: از فرماندار و مدیران اجرایی این انتظار می‌رود که در این حوزه با جدیت بیشتری وارد شوند.

وی با بیان اینکه «در سال 92 بیش از 32 درصد اعتبارات عمرانی اختصاص نیافته است» افزود: خوشبختانه با وجود تخصیص کم اعتبارات، پیمانکاران با جدیت خوبی کار کرده‌اند و پروژه‌های عمرانی را بیش از 41 درصد پیش برده‌اند.

معاون امور عمرانی استانداری خراسان‌رضوی گفت: بیش از 30 پروژه مهم در سطح شهرستان نیازمند بیش از 68 میلیارد تومان اعتبار است، هم‌چنین بیش از 144 پروژه نیمه تمام در این شهرستان نیز در انتظار تخصیص 264 میلیارد تومان اعتبار است.

وی افزود: برای اجرای پروژه‌های روستایی در روستاها بیش از 42 میلیارد تومان به دهیاری‌ها تخصیص داده شده است.

واحدی از اجرای بیش از 600 پروژه روستایی در سطح استان خبرداد و افزود: امسال، بیش از 48 میلیارد تومان نیز برای امورات دهیاری‌ها اختصاص یافته که این اعتبارات توزیع می‌شود.

معاون امور عمرانی استانداری خراسان‌رضوی از اجرای پروژه‌های عمران روستایی تحت‌عنوان توسعه روستا در 29 روستای سطح استان خبرداد و گفت: اعتبارات ویژه‌ای در این زمینه در نظر گرفته شده که این پروژه‌ها در یکی از روستاهای سبزوار با اعتباری بالغ بر 150 میلیون تومان اجرا می‌شود.

واحدی در خصوص درخواست شهرداری سبزوار برای در اختیار گرفتن 1700 تن قیر رایگان تصریح کرد: در صورت اجرای تعهدات شهرداری سبزوار 300 تن قیر رایگان از محل اضطرار در اختیار شهرداری قرار می‌گیرد.

واحدی با بیان اینکه «به زودی معاونت امور شهرستان‌های استانداری خراسان‌رضوی منصوب می‌شود» گفت: سبزوار در حوزه‌ی عمران از برخورداری خوبی نسبت به متوسط استان بهره‌مند است و فقط در حوزه بهسازی دارای عقب ماندگی است.

در ادامه این جلسه «محمدرضا اخوان عبداللهیان»، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌رضوی، با اشاره به مشکلات حوزه‌ی راه و مسکن مهر در شهرستان سبزوار اظهار کرد: پروژه مسکن مهر سبزوار حدود 5000 واحد از پروژه‌هایی است که بیش از 93.51 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تاکنون بیش از 80 میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای آن درنظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: بیش از 2922 واحد آن آماده بهره‌برداری است، هم‌چنین بیش از 741 واحد از این تعداد آماده افتتاح شده است.

عبداللهیان با اشاره به مشکلات مسکن مهر سبزوار تصریح کرد: از مشکلات اصلی مسکن مهر سبزوار بحث تأسیسات زیربنایی و و نبود تصفیه‌خانه است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌رضوی با بیان اینکه «بیش از 480 میلیون تومان برای احداث تصفیه‌خانه‌ی مسکن مهر سبزوار اختصاص یافته است» ادامه داد: با وجود اینکه تأمین اعتبار در این زمینه از تکالیف وزارت راه و شهرسازی نبوده، اما در راستای کمک به مردم و همکاری با اداره‌ی آب و فاضلاب این کار انجام شد که به تأمین اعتبارات لازم منجر شد.

وی با بیان اینکه «بیش از سه میلیارد تومان زمین نیز به صورت تهاتر در اختیار اداره آب و فاضلاب قرار گرفته است» تصریح کرد: امیدورایم اداره آب و فاضلاب استان در این خصوص سریع‌تر وارد شود و مسأله را مدیریت کند.

عبداللهیان افزود: دو مدرسه خیرساز نیز در حوزه مسکن مهر سبزوار تا ابتدای مهرماه برای رفاه حال دانش‌آموزان ساخته می‌شود.

وی در خصوص بافت فرسوده امیریه و امام‌زاده شعیب سبزوار نیز گفت: خوشبختانه در کمیسیون ماده‌ی 5 این طرح‌ها به تصویب رسیده و امیدواریم به‌زودی با همکاری و همراهی شورای شهر و شهرداری این پروژه‌ها اجرایی شود.

عبداللهیان با اشاره به تعریض و بهسازی محور سبزوار، ورداب نیز گفت: خوشبختانه 10 کیلومتر از این محور 42 کیلومتری توسط شهرداری رواب و 10 کیلومتر توسط اداره راه و شهرسازی شهرستان در حال اجرا است که با مساعدت نمایندگان مجلس اعتبارات خوبی از ماده 180 نیز برای این پروژه اختصاص داده شده است.

وی با بیان اینکه «نمایندگان مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی بیش از 10 میلیارد تومان را برای اتمام پروژه‌های راه در این شهرستان اختصاص داده‌اند» افزود: بحث بهسازی بزرگراه سبزوار از جدول 20 خارج شده و ما سعی داریم تا این پروژه را تا سال 94 به اتمام برسانیم که نیازمند اعتبارات ملی و باید برای این پروژه مهم و جاده‌ی ترانزیتی ردیف بودجه ملی پیش‌بینی شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌رضوی با اشاره به پیگیری اجرای پروژه بزرگراه سبزوار، اسفراین گفت: خوشبختانه طرح‌های مطالعاتی این پروژه انجام شده و هم‌اکنون در مرحله‌ی معاونت برنامه‌ریزی اقتصادی راهبردی وزارت راه و شهرسازی قرار دارد که این پروژه نیز نیازمند ردیف‌های بودجه‌ای مالی ملی است.

وی افزود: تا زمانی که این ردیف‌های ملی اختصاص یابد اداره راه و شهرسازی به اجرای پروژه‌های لکه‌گیری و بهسازی محورهای مواصلاتی می‌پردازد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌رضوی به اجرای پروژه‌ی کمربند جنوب شرق با همکاری شهرداری سبزوار نیز خبر داد و افزود: خوشبختانه برای احداث کمربند شرقی سبزوار به طول 18 کیلومتر قردادهایی با پیمانکاران بسته‌ایم که تاکنون بیش از 5 کیلومتر آن زیرسازی شده که برای ادامه‌ی کار به بیش از 4 میلیارد تومان اعتبار نیازمند هستیم، انتظار ما از استان کمکی در حدود یک میلیارد و 500 میلیون تومان است و وزارت راه و شهرسازی نیز باید در این خصوص کمک کند.

وی با اشاره به پروژه‌ی «حرم تا حرم» نیز گفت: خوشبختانه بیش از 30 کیلومتر از آزادراه در حوزه‌ی شهرستان سبزوار زیرسازی شده و از ردیف 215 اعتبارات قطعه سبزوار گرفته شده و برای ادامه‌ی کار در این حوزه نیازمند اعتبارات ملی هستیم.

عبداللهیان در خصوص محور «سبزوار - ششتمد» یادآور شد: این محور یکی از محورهای فرعی شهرستان است که اجرای پروژه در آن برای امسال تعریف نشده است.

وی افزود: برای اجرای این پروژه نیازمند اعتبارات استانی هستیم که خوشبختانه نمایندگان مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی از ماده 180 مبلغی بالغ بر500 میلیون تومان برای اجرای پروژه در این محور اختصاص داده‌اند.

عبداللهیان با اشاره به مسأله‌ی کنارگذر سبزوار و درخواست شهرداری برای تحویل گرفتن آن خاطرنشان کرد: این کنار گذر در حوزه‌ی شهری است و در صورت علاقه‌مندی شهرداری ما آمادگی کامل برای واگذاری آن داریم/6

منبع: ایسنا





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.