اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 5 مرداد 1393 / کد مطلب: 9118 / نظرات: 0


مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی:طرح واگذاری آرامگاه بیهقی در دستور کار قرار دارد


مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع گردشگری استان خراسان رضوی در ارتباط با طرح واگذاری آرامگاه بیهقی گفت: این طرح و طرح واگذاری قلعه ششتمد در دستور کار قرار دارد که با ساماندهی آنها می‌توان آینده خوبی را برای این منطقه ایجاد کرد.
 
به گزارش"سبزوار پیام"، رجب علی لباف ظهر در نشست بررسی مشکلات شهرستان سبزوار با بیان اینکه این موقعیت فعلی شهر سبزوار روی لایه‌های تاریخی آن بنا شده است، اظهار کرد: این شهرستان دارای ویژگی خاصی در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری است و یکی از درخواست‌ها و پیگیری‌های ایجاد منطقه تاریخی و موزه معماری برای این شهر است.

وی با بیان اینکه در شهرستان سبزوار آب انبارها و یخدان‌های تاریخی خوبی شناسایی شده است، تصریح کرد: با همکاری و همراهی مدیران می‌توان این مزیت‌های خوب گردشگری شهر را فعال کرد.

وی با بیان اینکه سبزوار دارای سه منطقه گردشگری مهم و زیبا است، خاطرنشان کرد: منطقه ششتمد و دلبر سبزوار دو منطقه مهم و آماده بهره‌برداری هستند که ما در منطقه نمونه گردشگری ششتمد امکانات لازم از جمله کتابخانه و اماکن گردشگری را فراهم کرده‌ءایم.

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی در ارتباط با طرح واگذاری آرامگاه بیهقی نیز گفت: این طرح و طرح واگذاری قلعه ششتمد در دستور کار است که با ساماندهی آنها می‌توان آینده خوبی را برای این منطقه تصور کرد.

لباف با اشاره به پروژه بافت تاریخی امامزاده شعیب سبزوار گفت: این پروژه باید با نظارت دقیق کارشناسان میراث فرهنگی و تصویب طرح در شورای فنی سازمان اجرایی شود.

وی با اشاره به وجود بیش از 43 هکتار بافت تاریخی در سطح شهرستان سبزوار خاطرنشان کرد: طرح بافت های تاریخی سبزوار در سال 86 ابلاغ شده که نیازمند زیرساخت‌های خاصی است و انتظار ما از شهرداری سبزوار کمک برای ایجاد این زیرساخت‌ها و حفظ این بافت‌های تاریخی است./6

منبع: فارس





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.