اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 4 مرداد 1393 / کد مطلب: 9087 / نظرات: 2

با حضور استاندار خراسان رضوی و نمایندگان :


راهکارهای توسعه اقتصادی شهرستان سبزوار بررسی شد


راهکارهای توسعه اقتصادی شهرستان سبزوار بررسی شد استاندار خراسان رضوی در نشستی تخصصی که به منظور بررسی راهکارهای توسعه اقتصادی شهرستان سبزوار برگزار شده بود؛ بر لزوم بهره گیری از ظرفیت های این شهرستان درحوزه های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و گردشگری به منظور تحقق توسعه پایدار تاکید کرد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علی رضا رشیدیان در این نشستی تخصصی که باحضور نمایندگان مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی، مدیران دستگاه های اجرایی استان و شهرستان و همچنین اعضای شورای شهر همراه بود؛ با اشاره به ظرفیت های منحصر به فرد سبزوار از منظر نیروی انسانی، دانشگاهی و حوزوی، گفت: باید با همت بلند کارگزان، مسوولان و مردم، حرکت به سمت توسعه، سرعت بیشتری داشته باشد.
وی به موقعیت ترانزیتی سبزوار اشاره و بر پیگیری های لازم، از سوی اداره کل راه و شهرسازی، جهت رفع موانع آن و اتصال خطوط ریلی شهرستان به راه آهن تهران- مشهد تاکید کرد.
استاندار خراسان رضوی اظهار داشت: در همین راستا نمایندگان مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی برای جذب اعتبارات این پروژه پیگیری های لازم را خواهند داشت و این موضوع در سفر آتی هیات دولت به استان نیز پیگیری می شود.
رشیدیان با بیان این که احداث و بهسازی اکثر راه های روستایی شهرستان سبزوار تاپایان سال با کمک روستاییان محقق می شود؛ از اداره کل راه شهرسازی خواست تا نسبت به جذب سهمیه قیر شهرستان، اقدامات مقتضی را انجام دهد.
وی بهره گیری از ظرفیت های صنایع پتروشیمی، ریخته گری و فولاد سبزوار را به عنوان موتور محرکه توسعه اقتصادی ضروری دانست و خاطرنشان کرد: با همکاری و همراهی بانک ها جهت ایجاد شهرک های صنعتی و تجاری جدید، رفع مشکلات اقتصادی و سرمایه گذاری های صنعتی، تلاش می کنیم.
استاندار خراسان رضوی گفت: در راستای استفاده بهینه از ظرفیت قطعه سازان شهرستان، مذاکراتی با مراکز خودرو سازی استان صورت گرفته است.
رشیدیان از تکمیل ساختمان بیمارستان شهید حشمتیه سبزوار تا پایان سال جاری خبر داد و اظهار داشت: به منظور تجهیز بیمارستان نیز مذاکراتی با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صورت گرفته است.
وی ابراز امیدواری کرد: با هم افزایی تمام دستگاه های اجرایی در استان و شهرستان، طرح های عمرانی و سرمایه گذاری با سرعت بیشتری تکمیل و به بهره برداری برسد.
توسعه گردشگری شهرستان، بهسازی بافت تاریخی- فرهنگی شهر، ایجاد موزه تخصصی و مرمت بناهای موجود، مقابله با بیابان زایی، تصفیه پساب و فاضلاب ها، ایجادکارخانه کمپوس و بازیافت زباله ها با کمک شهرداری و معاونت عمرانی استانداری از دیگر تاکیدات استاندار خراسان رضوی در این جلسه بود.
گفتنی است مدیران کل دستگاه های اجرایی به بررسی مشکلات پیش روی دستگاه های زیر مجموعه خود در شهرستان پرداختند.
 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


2 نظر در صف تاييد است.