اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 31 تير 1393 / کد مطلب: 9056 / نظرات: 0


همایش کشت بدون خاک در سبزوار برگزار می شود


اولین همایش کشت بدون خاک با عنوان آشنایی با علوفه های تازه غنی شده هیدرو پونیک ارگانیک و کاربردهای آن در تغذیه دام در سبزوار برگزار می شود .
مسئول هماهنگ کننده این همایش با بیان این مطلب به خبرنگار ما گفت: این همایش در راستای اقتصاد مقاومتی و با هماهنگی مرکز پژوهشی کشت بدون خاک ایران برگزار می شود.
مجتبی پور کاوه گسترده این همایش را شهرستانی و استانی عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه شهرستان جوین به عنوان قطب کشاورزی سبزوار بزرگ محسوب می شود این همایش در این شهرستان برگزار خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: همایش مذکور با همکاری فرمانداری های سبزوار و جوین و ادارات جهاد کشاورزی منابع طبیعی ، امور آب امور عشایر و ناحیه مقاومت بسیج سپاه برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به ویژگی های کشت بدون خاک خاطر نشان کزد: در این کشت از حداقل 36 متر مربع بیش از یک ونیم تن علوفه برداشت می شود.
مسئول هماهنگ کننده همایش کشت بدون خاک در سبزوار ادامه داد: برداشت محصول علوفه در این روش از زمان کاشت تا برداشت حداکثر هفت روز طول خواهد کشید.
مجتبی پور کاوه خاطر نشان کرد:امکان این گونه کشت در 4 فصل سال وجود دارد .
وی از دیگر مزایای اینگونه کشت را ارزش غذایی بالای آن عنوان کرد و ادامه داد: در این گونه کشت علاوه بر صرفه جویی 99 درصدی در مصرف آب کاهش 90 درصدی در سطح زیر کشت ، مصرف آب و هزینه های سرمایه گذاری و نیروی انسانی وجود دارد.
وی ایجاد اشتغال و امنیت غذایی در جامعه را در این گونه کشت ها یاد آور شد و گفت: خوشبختانه با کمترین هزینه بیشترین در آمدزایی بوجود خواهد آمد.
وی از دیگر خصوصیات این محصول را افزایش سیستم ایمنی بدن عنوان کرد و گفت: این امر علاوه بر افزایش سیستم غذایی سالم باعث افزایش کیفیت گوشت تولیدی نیز خواهد شد.






منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.