اخبار سبزوار پيام : خدماتي


اخبار » خدماتي / تاریخ خبر: 25 تير 1393 / کد مطلب: 9023 / نظرات: 0

مدیر عامل شرکت مخابرات خراسان رضوی


طرح هم کد سازی تلفن ها از مرداد اجرایی می شود


طرح هم کد سازی تلفن ها از مرداد اجرایی می شود  مدیر عامل شرکت مخابرات خراسان رضوی از اجرای طرح هم کد سازی از ساعت 24 روز یکم مرداد ماه امسال در سراسر استان خبر داد.
 
علی ملک جعفریان روز چهارشنبه درگفت و گو با خبرنگاران افزود: با اجرای این طرح تمامی شماره تلفن های ثابت خراسان رضوی هشت رقمی می شود و تماس از یک نقطه به نقطه دیگر استان نیاز به گرفتن کد ندارد.

وی اظهار کرد: با اجرای طرح هم کدسازی، کد استان خراسان رضوی از 0511 به 051 تبدیل خواهد شد و اگر مشترک خواسته باشد از خارج استان به هر شهرستان و هر مکانی از استان تماس داشته باشد، کافی است کد 051 را بگیرد تا تماس برقرار گردد.

وی با اشاره به کاهش هزینه های تماس در داخل استان با اجرای طرح هم کد سازی، گفت: تعرفه هر دقیقه مکالمه تلفن ثابت به ثابت از یک نقطه استان به سایر نقاط استان 30 ریال محاسبه می شود.

ملک جعفریان افزود: بر این اساس هزینه تعرفه هر دقیقه مکالمه ثابت به ثابت بین استانی 330 ریال و هر دقیقه مکالمه ثابت به همراه شرکت ارتباطات سیار و سایر اپراتورها 625 ریال محاسبه شده است.

مدیر عامل شرکت مخابرات خراسان رضوی ادامه داد: بر طبق طرح هم کد سازی، شماره تلفن های استان تغییر یافته و هر مشترک در سراسر استان دارای یک شماره منحصر به فرد خواهد بود.

به گفته وی، مشترکان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر از تغییر شماره خود با شماره های 8070 و یا 971807 تماس بگیرند.

وی بیان کرد: بر این اساس به اول شماره تلفن های شهرستان های مشهد، طرقبه، شاندیز، سرخس، کلات، رضوی، فریمان، گلبهار و ملک آباد رقم سه افزوده شده و به اول شماره تلفن های شهرستان های قوچان، جغتای، نیشابور، جوین، سبزوار، خوشاب،فیروزه ،درگز و چناران رقم 4 افزوده می شود.

ملک جعفریان ادامه داد: همچنین به اول شماره تلفن های شهرستان های تربت حیدریه، تربت جام، گناباد، کاشمر، خواف، تابیاد، بجستان، بردسکن، باخرز، فیض آباد، خلیل آباد، رشتخوار و زاوه رقم پنج اضافه می گردد.

وی گفت: با توجه به تغییر شماره ها ˈپوزهای ˈبانکی، تلفن های داخلی و سیستم های گویای سازمان ها باید تغییراتی را در سیستم های خود در نظر بگیرند.

مدیر عامل شرکت مخابرات خراسان رضوی در بخشی دیگر از سخنانش اظهار کرد: هم اکنون یک هزار و 400 دستگاه BTS برای پوشش تلفن های همراه در این استان نصب است.

ملک جعفریان گفت: شهروندان این اطمینان را داشته باشند که دکل های مخابراتی خطری ندارد و نظارت های لازم در این زمینه انجام می شود.






منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.