اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری





اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 24 تير 1393 / کد مطلب: 9014 / نظرات: 0


برگزاری جشنواره فیلم و عکس استانی سرزمین سربداران


سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار از برگزاری مرحله دوم و سوم جشنواره فیلم و عکس سرزمین سربداران خبر داد.
محبوبه طبسی در نشست خبری در اداره ارشاد سبزوار با بیان اینکه فیلم و عکس وسیله مناسبی برای انتقال مفاهیم فرهنگی در جامعه و اقشار مختلف مردم است؛ اظهار کرد: با پیشنهاد اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار و هنرمندان با ذوق شهرستان برگزاری جشنواره فیلم و عکس سرزمین سربداران به اداره کل استان داده شد که مورد موافقت مسئولان مربوطه قرار گرفت.
وی با بیان اینکه جشنواره فیلم و عکس سرزمین سربداران در سه مرحله برگزار می شود افزود: هنرمندان برای حضور در این جشنواره باید آثار خود را با موضوع های فرهنگ ایثار و شهادت، ترویج اخلاق دینی، توجه به مشکلات جوانان، توسعه ارزش های اسلامی تهیه و تولید کنند.
دبیر شورای فرهنگ عمومی سبزوار با اشاره به اینکه این جشنواره در سه بخش اصلی، جنبی و ویژه تدارک دیده شده است اظهار داشت: رقابت بین شرکت کنندگان بخش اصلی این جشنواره و برگزاری کارگاه های تخصصی، ورک شاپ ها در قسمت جنبی پیش بینی شده است
طبسی با تاکید بر اینکه بخش ویژه جشنواره به توانمندی و چشم انداز فرهنگ و هنر دیار سربدران اختصاص دارد اضافه کرد: این بخش غیر رقابتی است و همه هنرمندان استان نیز می توانند در آن شرکت کنند.
سرپرست اداره فرهنگ سبزوار در ادامه از برگزاری نخستین مرحله این جشنواره در خردادماه سال جاری اشاره کرد و خاطر نشان کرد: با وجود نو پا بودن این جشنواره خوشبختانه هنرمندان با ارسال آثار استقبال خوبی از این جشنواره داشتند. 8 فیلم 152 دقیقه ای در بخش مستند،9 فیلم 49 دقیقه ای در بخش داستانی،10نسخه فیلمنامه و یک هزار و 508 عکس از 52 عکاس به دبیرخانه ارسال شد.
وی با بیان اینکه مرحله نخست جشنواره رقابتی نبوده است گفت: تمام فیلم های ارسالی به نمایش درآمد و 35 قطعه عکس از 16 عکاس هم در قالب یک نمایشگاه در معرض دید عموم قرار گرفت.
طبسی با اشاره به اینکه مرحله دوم جشنواره در اواخر شهریورماه و همزمان با هفته دفاع مقدس و مرحله سوم در دهه فجر برگزار خواهد شد ادامه داد: فراخوان مرحله دوم جشنواره فیلم و عکس سرزمین سربداران ظرف یک ماه آینده منتشر می شود.
دبیر اجرایی این جشنواره هم گفت: برنامه ریزی های اجرایی جشنواره فیلم و عکس سرزمین سربداران از سال گذشته و برای اولین بار توسط نیروهای بومی شهرستان شروع شده است.
محسن توکل با تاکید بر برگزاری کیفی این جشنواره گفت: بنا داریم با راه اندازی دبیرخانه دائمی این جشنواره این فعالیت هنری را هر ساله در دیار سربداران برگزار کنیم و میزبان آثار تمام هم استانی های عزیرمان باشیم.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.