اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 21 تير 1393 / کد مطلب: 8999 / نظرات: 0


طرح محله محوری در سبزوار آغاز شد


معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری سبزوار از آغاز طرح محله محوری در این شهر خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری سبزوار، جعفر درخشانفر با بیان این مطلب افزود: محله بندی شهر دسترسی مردم به خدمات را اسانتر می کند.

وی نخستین و مهمترین گام در هر نوع برنامه ریزی محیطی را تعیین محدوده برنامه ریزی و تشخیص واحدهای تشکیل دهنده دانست و اظهار داشت: در واقع توزیع و تخصیص کاربری ها، تعیین استانداردها و سرانه های شهر بر پایه تقسیمات فضایی، کالبدی شهر استوار است.

درخشانفر ادامه داد: به همین دلیل می توان گفت بسیاری از مسائل و مشکلات شهرها با مشکلات تقسیمات شهری آنها در ارتباط است.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری سبزوار تصریح کرد: در این راستا برای تامین محیط زیست مطلوب شهری نیاز به تقسیمات فضایی، کالبدی مناسبی است که محله در آن رکن اصلی، اساسی و محله بندی براساس معیارهای شهرسازی، مهمترین اقدام آن به شمار می آید تا از این طریق معیارهای قابل انطباق محله بندی شهر معین و بسترهای لازم برای توسعه مدیریت شهری فراهم شود.

وی گفت: بنابراین مهمترین حرکت شهرداری سبزوار در این زمینه طراحی و راه اندازی پروژه های مدیریت محوری در محلات شهر است تا موجب کاهش ترافیک شهری، سردرگمی شهروندان در دستگاه های مربوطه، حذف رفت و آمدهای اضافی، صرفه جویی در وقت آنان و در نهایت باعث افزایش مشارکت انها در همراهی مدیران شهری برای توسعه محلات مربوطه شود.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.